کد خبر: ۱۲۲۰۰
حجت الاسلام رحمانی:

ایام فاطمیه فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان ایام فاطمیه را فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین دانست.
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛  حجت الاسلام رحمانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان  ایام فاطمیه را فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین دانست. وی گفت این ایام می تواند برای تبیین جایگاه ولایت وامامت و به تبع آن جایگاه خطیر ولایت فقیه فرصتی طلایی باشد.

رحمانی گفت: بستر روضه های خانگی که بنیانگذار آن حضرت صدیقه طاهره (س) می باشند، برکات بسیاری برای جامعه و خانواده به ارمغان آورده و اثرات مثبتی در تربیت دینی فرزندان دارند.)

وی تاکید کرد: در این روضه های خانگی میتوان فرزندان را مسئولیت داده و زمینه خدمت کودکانمان را با پخش چای، جفت کردن کفشها، استقبال از مهمانان هم سن وسال و…. به ساحت اهل بیت علیهم السلام فراهم کنیم.

حجت الاسلام رحمانی گفت: جبهه غرب برای حکمرانی و نابودی ارتباطات قوی اجتماعی در جوامع اسلامی، اقدام به تخریب و تضعیف روابط اعضای خانواده نموده و خانواده را یک نهاد مزاحم برای نوجوانان و جوانان معرفی می کند. لذا روضه های خانگی میتواند با خشکاندن عفهای هرز زندگی، زمینه تحکیم بنیان خانواده و توجه دادن برکات الهی به ویژه جلب رضایت امام عصر ارواحنا فداه را فراهم نماید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان تاکید کرد: البته باید مراقبت نمود این مجالس روضه های خانگی به سمت ریخت وپاش و سنگین نمودن مراسم و پذیراییهای آن چنانی سوق داده نشود؛ بلکه با یک پذیرایی ساده از مهمانان پذیرایی گردد.

وی در ادامه گفت :  دسترسی آسان، پیوند دادن همسایگان با همدیگر، تربیت نسل اهل بیتی، ترویج فرهنگ اسلامی، ارتباط قلبی با اهل بیت علهیم السلام و دسترسی به حال خوب، یادگرفتن احکام شریعت، افزایش صله ارحام و بارش عزت برای اهل خانه را از جمله آثار مثبت روضه های خانگی دانست.

حجت السلام رحمانی درپایان به نقش بی بدیل بانوان در زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ بانوان گرانسنگی همانند حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت ام البنین، حضرت رباب و زنان بنی هاشم سلام الله علیهن و مادران شهدای گرانقدر همواره برای زنده نگهداشتن فرهنگ مکتب وحی و سیره نبی اکرم صلوات الله علیه و فرزندان ایشان از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده و از هر فرصتی برای ترویج محتوای مکتب وحی استفاده کرده اند. لذاست بانوان ما می توانند در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، با ترویج و زنده کردن مجالس روضه های خانگی خصوصا در ایام فاطمیه نقش آفرینی کنند.

ارسال نظر