کد خبر: ۱۲۲۲۷
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

جهاد تبیین سرآمد همه مجاهدت‌ها است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مروجان و مبلغان دینی باید در حوزه جهاد تبیین اهتمام داشته باشند زیرا جهاد تبیین سرآمد همه مجاهدت ها است.
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام طاها توکلی در نشست تجلیل از کارکنان بسیجی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: با روی کار آمدن نظام اسلامی، انقلابی تشکیل شد که محتوا و نرم‌افزار حاکم بر آن دین اسلام است و امام راحل فرمودند «جمهوری اسلامی نه جمهوری شیعی و نه جمهوری سنی و اساس این انقلاب، اسلامی بودن آن است.»

حجت‌الاسلام توکلی به شخصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی استکبار ستیز و یار و غمخوار همه محرومان و ستمدیدگان عالم است و در سال ۱۳۵۸ وقتی پیر جماران در ۵ آذر ماه تشکیل فرمان بسیج را داد، در راستای همراهی با مستضعفان بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بسیج فرهنگ، گفتمان و همچنین یک سازمان و دارای شاخص‌هایی است که هر مکتب و گفتمانی این‌ها را دارا است.

وی با اشاره به اینکه اولین شاخص و معیار بسیج مستضعفین جهان بینی بسیج است، افزود: امروز بسیج، ارتش، شبکه‌ها و سازمان‌های مردمی در تمام دنیا وجود دارد اما بسیج امتیازاتی دارد که انحصاری است؛ اول داوطلبانه است و دوم بسیج ده‌ها میلیونی است و یکی از امتیازات و تمایزات آن با سایر گفتمان‌های دنیا روح حاکم بر عملکرد بسیج همچون حوزه‌های مباحث معرفتی و معنوی است.

وی با بیان اینکه گفتمان حاکم بر عملکرد بسیج آن را بدون مرز کرده است، تصریح کرد: بسیج مستضعفین یک مکتب متمایز است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان به محتوا و نرم افزار بسیج اشاره کرد و گفت: محتوای حاکم بر سازمان بسیج نه از جنس قراردادهای اجتماعی و نه از جنس تجربه قرون وسطی است؛ به تعبیر امام راحل این محتوا پویاست و برای مسائل چاره اندیشی دارد.

حجت‌الاسلام توکلی اذعان کرد: هرکس در دل، فکر و ذکرش برای فرهنگ بسیج دغدغه داشته باشد آن یک بسیجی است.

وی عنوان کرد: یکی از واقعیت‌هایی که در بسیج وجود دارد و آن را از همه تفکرات متفاوت کرده، این است که این مدرسه عشق و سپاه الهی تمام وجودش را به خدای متعال داده و هدف را بر خود مقدم کرده است

وی اضافه کرد: در جریان جنگ ۵۰ روزه اسرائیل و مردم فلسطین؛ جنگ شرارت علیه شرافت بالغ بر شش هزار کودک از بین رفتند، با توجه به شرایط حاکم بدون آب و غذا، زیر ساخت‌ها و بیمارستان‌ها را از بین بردند، اما مردم ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام توکلی تاکید کرد: طوفان الاقصی در غزه برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون سیستم اطلاعاتی اسرائیل را به مخاطره انداخت و اقتصادشان را به هم زدند.

وی اعلام کرد: ما موتور محرک مروجان و مبلغان دینی هستیم، باید بیش از پیش در حوزه جهاد تبیین اهتمام داشته باشیم، زیرا جهاد تبیین سرآمد همه مجاهداتها است، لذا تا ذهن و فکر اقناعی نشود، انقلابی حاکم نمی‌شود و پژوهش و تحقیقی صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام توکلی اذعان کرد: نگاه امام‌خمینی (ره) به ابعاد این انقلاب یک دید وسیع و آینده نگر بوده است، زیرا برای چنین انقلابی، پاسدار، امدادرسانی به محرومان و هر آنچه لازمه حیات این انقلاب بوده در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام توکلی در پایان تاکید کرد: بسیجی بودن فقط منحصر به چارت سازمانی نیست و هر کسی با انقلاب اسلامی باشد در جای خود بسیجی تلقی می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار