کد خبر: ۱۲۳۳۶
رییس سازمان هیات و تشکل‌های دینی:

هیئت، کانون طراحی حرکت‌های فرهنگی است

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی گفت: هیئت، کانون طراحی حرکت‌های فرهنگی است و نباید صرفاً ستاد برگزاری مراسم شود و تک تک افراد داخل هیئت رسالت جهاد رسانه دارند.
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیات و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در دوره توانمندسازی «ماه» (دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی) ویژه‌ مدیران هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مسئولان رسانه‌، بخش نوجوان و بخش خواهران هیأت‌ها و تشکل‌های استان قزوین که در اردوگاه تربیتی، آموزشی شهدای هفتم تیر شهرستان رامسر برگزار شد،اظهار داشت: زنده‌ترین بخش جریان فرهنگی در مسائل فرهنگی کشور که امروز مورد خطاب مقام معظم رهبری است و بین همه عناصر فرهنگی بیشتر مورد خطاب قرار گرفته هیئت است.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها هیئت می‌تواند نقش آفرین باشد، افزود: هیئت هنوز محل رجوع و توجه جوانان است و بر همین اساس هیئت باید نوع برنامه ریزی خود را متفاوت کند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه طبیعتاً وقتی در میدان جنگ هستیم نوع حرکت و تاکتیک ما نیز باید متفاوت باشد، بیان کرد: هیئت‌های تراز انقلاب، هیئتی فرامناسکی است که با پایان مراسم، تازه کار آنها در عرصه تربیت شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت نیاز به تشکیلات دارد و نوع مدیریت آن باید متفاوت باشد، اضافه کرد: اگر تشکیلات هیئت متفاوت شود می‌تواند مأموریت بیشتری را دنبال کند.

حجت الاسلام باباخانی تاکید کرد: هیئتی که برای آینده، گام دوم انقلاب و حل مسئله داخل جامعه کار کند باید نگاه متفاوتی به نوجوانان داشته باشد و برای تربیت این قشر برنامه ریزی داشته باشد.

وی عنوان کرد: هیئت اگر در یک منطقه‌ای درست عمل کند بدون شک باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه خواهد شد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی بیان کرد: هیئت باید کانون رفت و آمد جوانان باشد و برای آحاد جامعه برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیئت صرفاً برای عزاداری نیست و باید به محلی برای زندگی همه مردم جامعه باشد، گفت: عزاداری برای اهل بیت موتور محرکه هیئت است اما این ظرفیت باید برای کارهای بزرگ‌تری به کار برده شود و در اختیار حل مسئله جامعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه ما امروز در فضایی هستیم که دنیای غرب با تمدن اسلامی مواجهه جدی دارد، ادامه داد: هیئت به واسطه اینکه همه احاد جامعه در آن حضور دارند می‌تواند از ظرفیت رسانه استفاده کرده و نگاه متفاوتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هیئت کانون طراحی حرکت‌های فرهنگی است و نباید صرفاً ستاد برگزاری مراسم شود، اظهار کرد: تک تک افراد داخل هیئت رسالت جهاد رسانه دارند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در پایان یادآور شد: هیئت باید از مناسک صرف و این تصویر ذهن مردم که فقط محلی برای عزاداری است خارج شده و وارد طراحی‌های فرهنگی شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار