کد خبر: ۱۲۳۹۳
دبیر اجرایی رویداد پیشگام:

رویداد «پیشگام» به دنبال آموزش حل مساله به حلقه‌های میانی است

دبیر اجرایی رویداد «پیشگام» گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر مردمی‌سازی و فعال کردن حلقه‌های میانی رویکرد رویداد «پیشگام» حل مساله توسط گروه‌های مردمی است.
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمود سلوک دبیر اجرایی رویداد «پیشگام» کشور در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه چهاردهم آذرماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: این رویداد یک رویداد آموزشی است که تلاش می‌کند تیم‌ها، سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و به طور کلی حلقه‌های میانی که دغدغه‌هایی در زمینه‌های استانی ملی و تمدنی دارند با روش‌های حل مسئله آشنا شوند و بتوانند برای دغدغه‌های خود از راه‌های عملیاتی به پاسخ برسند.

دبیر رویداد پیشگام ادامه داد: منتورهایی در کنار تیم‌های شرکت کننده در «پیشگام» قرار می‌گیرند که به طور جدی با مسائل کشور روبرو شده‌اند و در این زمینه تجربه دارند در واقع شبکه مربی که کنار تیم‌ها قرار می‌گیرند با مسائل مختلف روبرو شده‌اند و «پیشگام» هم به دنبال این است که شرکت کنندگان فرایند جدی درگیری با مسئله را امتحان کنند.

وی مطرح کرد: رویداد «پیشگام» می‌خواهد یک سری نگرش‌های پایه در حوزه حل مسائل کشور در افراد تأثیرگذار و نخبه ایجاد کند و این افراد در یک فرایند میدانی با حل مسئله آشنا شوند.

سلوک گفت: فرایند بعد از رویداد «پیشگام» نیز مورد توجه ما است و آنچه استان قزوین را با سایر استان‌ها متمایز می‌کند این است که استانداری هم پای میز می‌آید و ما تلاش می‌کنیم تیم‌های مستعد و برتر را در یک حمایت ۶ ماهه به سمت حل نهایی مسئله ببریم.

وی افزود: تیم‌هایی که می‌خواهند در این رویداد شرکت کنند تا ۲۳ آذر ماه فرصت دارند که در سایت گام ثبت نام خود را انجام دهند و پس از آن تیم‌ها در یک مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای تا یک ساعته مجازی انتخاب می‌شوند.

سلوک با اشاره به این موضوع که استقبال مخاطبان از پیشگام قبلی ملاک سنجش برای برگزاری «پیشگام» دوم بوده است عنوان کرد: «پیشگام» یک مورد اقبال گروه دغدغه‌مندان و مطالبه‌گران بوده است و از دل آن خروجی‌های اجتماعی قابل توجهی به خصوص در زمینه طلاق حاصل شده است که همین ما را برپایی «پیشگام» دوم پیش قدم می‌کند.

دبیر اجرایی رویداد پیشگام در خاتمه یادآور شد: روز که دولت دغدغه مردمی کردن مسائل را دارد رویداد «پیشگام» این زمینه را ایجاد می‌کنند که حلقه‌های میانی به طور جدی وارد مسائل کشور شوند و دولت می‌تواند کارفرمایی برای رسیدن به حل پاسخ‌های مورد نیازش باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار