کد خبر: ۱۲۴۱۸
حجت الاسلام جعفرزاده:

مولفه‌های اخلاقی حضرت زهرا برای تمام اعصار الگو و راهگشا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جامعه امروزی به تعالیم ارزشمند دینی و مولفه‌های اخلاقی حضرت زهرا به عنوان الگو و راهگشا نیاز دارد.
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

مولفه های اخلاقی حضرت زهرا برای تمام اعصار الگو و راهگشاست

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مدرسه دخترانه یاس نبی (س) اردبیل در سخنانی اظهار کرد: مکتب اسلام انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده و به زنان ارزش و اهمیت بالایی نسبت به سایر مکاتب قائل است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرزند دختر را لطیف ترین، با محبت‌ترین و مومن‌ترین فرد برای خانواده معرفی کرده و به جایگاه زنان و دختران ابهت بخشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج نگاه فمنیستی در جامعه است افزود: اکنون دشمن بر مدل آرایش و ظاهر دختران برنامه ریزی کرده و با ترویج مدل‌های پسرانه می‌خواهد جنس مرد را برتر جلوه دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: همگان باید در رابطه با این مسئله بیاندیشیم که  غرب همواره بجای تلاش برای پیشرفت علمی، اخلاقی، اجتماعی، ازدواج و تشکیل خانواده، فرزند آوری و تربیت نسل آینده توسط دختران و زنان، فقط در صدد بی حجاب کردن آنان است.

معلمان بصیرت افزایی دانش آموزان را در اولویت قرار دهند

وی تاکید کرد: معلمان و کادر آموزشی مدارس باید همسو با خانواده در بصیرت افزایی نسل جوان و تبیین الگو‌های رفتاری حضرت زهرا (س) در بین دختران دانش آموز تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: زندگی توام با پاکی و طهارت، حیا و ایمان مداری، همسرداری همراه با فداکاری در دفاع از مقام امامت و تربیت صحیح فرزندان از الگو‌های رفتاری حضرت زهرا (س) برای بشریت در تمام اعصار است.

حجت الاسلام جعفرزاده توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی جامعه را از دیگر شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل جهالت مردم زمان خویش و قدرت پرستی دشمنان از حضرت علی (ع) دفاع کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در تریبون مسجدالنبی به عنوان مرکز تصمیم گیری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی جامعه، خطبه خوانی کرده و راه سعادت و رستگاری را برای مسلمان جهان نشان داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار