کد خبر: ۱۲۴۸۴
دارالقرآن الکریم | ویژه ایام فاطمیه

«بانوی تمدن ساز» منتشر شد

کتاب «بانوی تمدن ساز» به قلم حجت الاسلام محمد جواد ابراهیمی با تدبر در بخشی از آیات سوره مبارکه نور منتشر شد.
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «بانوی تمدن ساز» به قلم حجت الاسلام محمد جواد ابراهیمی است که به مناسبت ایام فاطمیه منتشر شد. جلد اول کتاب نیز تحت عنوان «فرآیند قرآنی تثبیت فرهنگ عفاف در جامعه»  در۶ گام راهبردی برای تثبیت فرهنگ عفاف در جامعه در ایام فاطمیه منتشر شد. این ۶ گام با تدبر در بخشی از آیات سوره مبارکه نور یعنی آیات اول تا ۳۳ سوره نور به دست آمد.

بخش دوم سوره مبارکه نور یعنی آیات ۳۴ تا ۶۴ در جلد دوم با عنوان «بانوی تمدن ساز» نیز برای ایام تبلیغی فاطمیه آماده شده است. از اهداف انتشار این دو جلد کتاب ترویج سخنرانی های تبلیغی مبتنی بر تدبر در قرآن برای عموم مخاطبین است؛ سخنرانی ها و منبرهایی که بر اساس وفاداری به متن سوره های قرآن و ساختار تدبری آن آماده شده است.

این کتاب در پنج بخش با عنوان «پنج منبر» ارائه شده است و از جمله خصوصیات این کتاب این است که محتوای کتاب بر اساس مناسبت ایام فاطمیه در شأن مقام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها آماده شده است. از طرف دیگر کتاب در یک تحلیل و تدبر قرآنی و وفادار به ساختار سوره مبارکه نور، به تحلیل اجتماعی سیاسی حوادث دوران بعد از رحلت حضرت رسول (ص) پرداخته و اتفاقات آن دوران را از نگاه سوره مورد بررسی قرار داده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار