کد خبر: ۱۲۷۵۲
پژوهشکده باقرالعلوم | به قلم یاسر قزوینی

«پندار برساخته» روایتی جذاب از جذب در داعش

این کتاب که به قلم یاسر قزوینی و در 176 صفحه به رشته تحریر درآمده است، به روش‌های دعوت، جذب و سازماندهی نیرو در داعش می‌پردازد.
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، کتاب «پندار برساخته» به قلم یاسر قزوینی و در 176 صفحه به رشته تحریر درآمده است و به روش‌های دعوت، جذب و سازماندهی نیرو در داعش می‌پردازد. این اثر که براساس پیشینه‌ی تحقیقی گسترده‌ای نوشته شده، دارای دو بخش اصلی است و نویسنده در بخش نخست آن به بررسی مبانی و کلیات تبلیغ داعش و مبلغان آن پرداخته و در بخش دوم جایگاه دعوت در ساختار داعش را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

در بخشی از مقدمه کتاب، داعش چنین معرفی شده است:
«داعش، گروهی منتسب به جریان سلفی جهادی به شمار می‌رود که ریشه‌های شکل‌گیری این گروه به ارتباط ابومصعب الزرقاوی با ابومحمد المقدسی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی در افغانستان بازمی‌گردد. پس از اشغال عراق به‌دست آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ میلادی، ابومصعب الزرقاوی، رهبر شاخه القاعده در عراق معرفی شد و با کشته‌شدن او در سال ۲۰۰۶ میلادی ابوعمر البغدادی دولت عراق اسلامی را تشکیل داد. او نیز در سال ۲۰۱۰ میلادی کشته شد و ابوبکر بغدادی به‌عنوان امیر دولت عراق اسلامی منصوب شد. پس از شکل‌گیری ناآرامی‌های سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی در جهاد عرب و به ویژه سوریه، دولت عراق اسلامی از خلأ به‌وجود آمده در سوریه استفاده کرد و با انتقال بخشی از قدرت خود به سوریه با نام جبهةالنصره و سپس اعلام انحلال آن، دولت اسلامی عراق و شام را تأسیس کرد.»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار