کد خبر: ۱۲۷۸۲
معاونت راهبردی | به همت مرکز نمافر منتشر شد؛

تهیه نقشه راه برای صنعت اسباب‌بازی

کتاب «نقشه وضعیت سیاست‌نامه توسعه اسباب بازی ایران» از جمله تولیدات مرکز نمافر است که در سال ۱۴۰۱ نیز منتشر شده است.
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «نقشه وضعیت سیاست‌نامه توسعه صنعت اسباب بازی ایران» در شهریور ۱۴۰۱ توسط مرکز نمافر منتشر شد. در ایـن سیاسـت‌نامه، بـا مـروری بـر شـناخت کلان وضعیت صنعت اسـباب‌بازی ایران، مسـائل و چالش‌هـای ایـن صنعـت تبییـن و توصیـف شـده و بـا شناسـایی عوامـل اهرمی موثر بر توسـعه صنعـت، اقدامـات راهبـردی توسـعه صنعـت پیشـنهاد شـده اسـت. سـپس بـا در نظـر گرفتـن ظرفیت‌هـای متنـوع سـازمان تبلیغـات اسـلامی به عنوان یکـی از سـازمان‌های تاثیرگذار فرهنگی کشـور، مشخصه‌سـازی اقدامـات راهبـردی در چهـار سـطح حکمرانـی، زیرسـاخت‌های تولیـدی، زیرسـاخت‌های پشـتیبان صنعت و زیرسـاخت‌های ترویجی تبیین شـده تا مبتنی بر پیاده‌سـازی اقدامـات راهبـردی، زیسـت بوم توسـعه صنعـت اسـباب‌بازی ایرانـی فراهـم گـردد.

این کتاب توسط سید امیر آقایی به نگارش درآمده است و مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان نظارت کیفی آن را برعهده داشته است. کتاب «نقشه وضعیت سیاست‌نامه توسعه صنعت اسباب بازی ایران» نوبت اول در فروردین ۱۴۰۰ و دیگری در شهریور ۱۴۰۱ به چاپ رسید. اين كتاب با گردآوری ۸ نمودار در ۵۴ صفحه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده است.

گفتنی است در سیاست‌نامه‌های نمافر ابتدا آمار‌ها و اطلاعاتی برای شناخت کلان وضعیت هر یک از صنایع فرهنگ بنیان ارائه می‌شود. سپس مسائل و چالش‌های صنایع فرهنگ بنیان تبین شده و پیشنهاد‌های سیاستی مبتنی بر اسناد بالادستی در سطح حکمرانی و زیرساخت‌ها مطرح می‌شود. سیاست‌نامه‌ها به مسئولان مربوطه در فرآیند تصمیم‌گیری در حوزه‌ی صنایع فرهنگ بنیان کمک می‌کند. همچنین، پیشنهاد‌ها و اقدامات راهبردی برای توسعه در هر یک از صنایع فرهنگ بنیان به نهاد‌های مرتبط ارائه می‌دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار