کد خبر: ۱۲۹۱۴
حجت الاسلام ملکی:

ولایتمداری را از حضرت ام البنین (ع) می‌توان درس گرفت

نام عباس بن علی (ع) را بدون نام مادرش ام البنین (س) نمی‌توان در ذهن تصویر کرد، نام ام البنین (س)، یادآور عظمت عباس و وفاداری حضرت ابالفضل (ع) است.
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام ملکی ضمن  تسلیت شهادت سید رضی و ایام وفات حضرت ام البنین (ع) گفت: امیرالمؤمنین (ع) سال‌ها پس از شهادت حضرت فاطمه (س) به دنبال ازدواج با بانویی بودند که دارای اصالت و شرافت خانوادگی باشد، از این رو به برادرشان عقیل که دارای علم انساب بودند، فرمودند که فردی شجاع، دارای شرافت و اصالت خانوادگی در میان عرب را برای ازدواج معرفی کند که ایشان هم فاطمه کلابیه فرزند حزام بن خالد را معرفی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره اظهار داشت: ام البنین (س)، با معرفتی که نسبت به مقام اهل بیت علیهم‌السلام داشت، فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که به مفاهیمی چون: ایثار، وفا و فداکاری معنا بخشیدند.

ملکی با اشاره به اینکه فاطمه ام البنین (س) نمونه‌ای از زنان انسان‌پرور و برجسته به شمار می‌آید گفت: نام عباس بن علی (ع) را بدون نام مادرش ام البنین (س) نمی‌توان در ذهن تصویر کرد، نام ام البنین (س)، یادآور عظمت عباس و وفاداری حضرت ابالفضل (ع) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین فدایی ولایت بود گفت: امروز باید درس ولایتمداری را از این بانوی والای مقام بیاموزیم.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: اگر توانستیم ولایت را به درستی درک کنیم و در حقیقت از حضرت زهرا (س) و ام البنین و از اهل بیت عصمت و طهارت الگو پذیری کرده ایم و امروز نیز پیروی و تبعیت از، ولی فقیه لازمه حرکت به سمت کمال و سعادت است.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است.

وی گفت: باید از مادران شهدا بیشتر تکریم کنیم و بهره ببریم، از سردار سلیمانی درس مقاومت و پایداری و ولایت پذیری بیاموزیم، بایستی از شهدا درس استکبار ستیزی یاد بگیریم؛ حقیقتا بسیاری تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار می‌گیرند و ما باید به کمک شهدا خود را نجات دهیم.

ارسال نظر