کد خبر: ۱۲۹۸۷
بنیاد هدایت | در پنجمین نشست شبکه راهیاری مطرح شد:

تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ابزار هنر و رسانه دو بال مهم تبلیغ در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جدی ترین سرمایه ما تبلیغ چهره به چهره است و با استفاده از ابزار هنر و رسانه می توان امیدوار بود که در مسیر دقیق و مشخصی حرکت می کنیم.
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پنجمین نشست شبکه راهیاری بنیادهدایت مزین به نام شهید هادی عرفانی نیا که در قم برگزار شد با اشاره به آیه شریفه «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» اظهار داشت: این آیه دستور العمل جریان حزب اللهی هاست؛ یعنی اهل خدا و اهل اتصال به آسمان کسانی هستند که در کنار پیامبران خدا می‌ایستند تا حرف آن نبی خدا در عالم برپا شود.
وی ادامه داد: این ربیّون در مقابل مشکلات سست نمی‌شوند دراین مسیرضعف پیدا نمی‌کنند، بلکه همه توان خود را به کار می‌گیرند؛ در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آیند و با تمام قوا در برابر دشمن می‌ایستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات با اشاره به فعالیت‌های متنوع وعملیات‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفـت: سازمان تبلیغات ده‌ها عرصه ماموریتی دارد که مسجد و شبکه امامت یکی از این عرصه هاست.
وی اظهار داشت: هر امری که  به نوعی به  زیست و فرهنگ و در واقع روابط اجتماعی مردم ربط پیدا میکند با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط است واین مسئولیت ما را در ادامه این مسیر سنگین‌تر می‌کند؛ به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در حوزه‌های مختلف بهترین راه و آنچه که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب است را پیش ببرند.
حجت الاسلام عزت زمانی فعالیت‌های بنیاد هدایت در زمینه احیای شبکه امامت و مسجد محوری را یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: ما در حوزه مسجد و هیئت و حوزه‌های قرآنی و مطالبات رهبری و ... وارد می‌شویم و عرصه شبکه امامت و حکمرانی محلی و جهاد تبیین و ... بخشی از فعالیت‌هایی است که بنیاد هدایت در این زمینه‌ها وارد کار شده و تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: ما به عنوان مجموعه تبلیغی در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنیم؛ گاهی ده‌ها مطالبه در عرصه‌های مختلف از ما می‌شود و شاید دلیلش این است که ما نمی‌توانیم نسبت به مسائل مختلف در حوزه حجا ب و عفاف، نوجوان و بانوان و... بی تفاوت باشیم.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ابزار هنر و رسانه در فعالیت‌های تبلیغی تأکید کرد و گفت: باید این ابزار را در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بشناسیم و استفاده از این ابزار را در نقش آفرینی خود ترسیم کنیم، ولی جدی‌ترین سرمایه ما همان تبلیغ چهره به چهره است و استفاده از ظرفیت افرادی است که با آن‌ها ارتباط داریم؛ اگر همین افراد در عرصه‌های تبلیغ و استفاده از ابزار هنر و رسانه وارد شوند و این گره اتفاق بیفتد، این افراد می‌توانند محاصره تبلیغاتی را بشکنند و گره زدن این دو بال که دوعرصه جدی در سازمان تبلیغات هستند، خوب شناخته شود و میتوان امیدوار بود که در مسیر دقیق و مشخصی حرکت می‌کنیم.
وی بر استفاده از حضور مخلصانه در میدان تأکید کرد و گفت: اینکه در میدان باشی، ولی اسمی از شما نباشد و اینکه قدرت داشته باشیم مجموعه ظرفیت‌های حاکمیتی را با مجموعه ظرفیت‌های مردمی گره بزنیم و هم افزا کنیم فناوری ارزشمندی است و باید در پیشبرد فعالیت‌های تبلیغی بهره ببریم.
 حجت الاسلام عزت زمانی امثال شهید حججی را نمونه عینی این فناوری برشمرد و گفت: این شهید همواره در هیئت سعی می‌کرد کار‌هایی که کسی انجام نمی‌دهد و معمولا دور از چشم دیگران و یا فعالیت در بخش‌های پشتیبانی را به عهده می‌گرفت، ساخت این فناوری در میدان و این روحیه آورده بیشتری دارد و ده‌ها دستگاه را پای کار می‌آورد و کسی هم احساس نمی‌کند که همه کار‌ها را می‌خواهید به اسم خود بزنید.
وی مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم که به چنین مدلی از رفتار‌ها برسیم تا  جریان فرهنگی در کشور پیش برود و شاید یکی از امور جدی که رهبر معظم انقلاب در اصلاح ساختار‌ها از دولت انتظار دارد از این جنس رفتار‌ها باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغ خاطر نشان کرد: در دستگاه تبلیغ حتی تا مدیران شهرستان همگی نیروی ستادی هستند و این مسجدی‌ها و هیئتی‌ها و خود مردم هستند که میدان دارند هستند و پرچم داری می‌کنند و ما در هر جایی وظیفه داریم و تسهیل گری کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار