کد خبر: ۱۳۱۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

یکی از شعائر الهی تجلیل و تعظیم از مادرانی است که در مسیر توحید حرکت می‌کنند و تربیت دینی و الهی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت هفته مادر و روز زن، برای نشان دادن عظمت جایگاه زن که می‌تواند چه انسان‌هایی را پرورش بدهد با حضور در منزل شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور شلمانی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

یکی از شعائر الهی تجلیل و تعظیم از مادرانی است که در مسیر توحید حرکت می کنند و تربیت دینی و الهی دارندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خواهران مبلغه، فعال فرهنگی اجتماعی، هنرمندان (کاروان مادران فاطمی و مجاهدان زینبی) با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) که فرمود (مرد از دامن زن به معراج می‌رود) اظهار داشت: هر چقدر حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگ است از دامن یک مادر پرورش یافته و هر چقدر مرتضی حسین پور بزرگ است و دارای شان از دامن یک مادر پرورش پیدا کرده است.

وی با تاکید اینکه شهید مرتضی حسین‌پور با شهادتش دل حضرت زهرا (س) را خوشحال کرد آن زمان که مقابل کسانی که حرم حضرت زینب کبری (س) و حرم اهل بیت (ع) را نشانه گرفتند، ادامه داد: امروز خواهران ما اینجا جمع شدند به دلیل تجلیل از مادر یک شهید، آن شهیدی را که در دوره آخر زمان سیلی محکمی به دشمن امام زمان (عج)، صهیونیسم زده است.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به قهرمانی و جایگاه شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی که نزد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، یادآور شد: حاج قاسم دو بار به خاطر مقام و شان این شهید بزرگوار به گیلان و در زادگاه ایشان حضور پیدا کرد و حتی وعده داد که تا سه ماه دیگر بساط داعش وحشی که یکی از عروسک‌های نظام استکباری است، جمع خواهد شد.

وی با اظهار اینکه حاج قاسم سلیمانی ارزش این شهید را می‌دانست، افزود: شهید مرتضی حسین‌پور نه تنها در سطح استان گیلان، بلکه یک قهرمان  ملی و بین المللی است.  

این مقام مسئول با بیان اینکه ما گیلانی‌ها هنوز نمی‌دانیم که چه قهرمان ملی و بین المللی در این خطه پرورش پیدا کرده است، عنوان کرد: بچه‌های عرب حجاز، فاطمیون افغانستان، حشد الشعبی عراق این سردار شهید ما را به عنوان قاعد و فرمانده می‌شناختند.  

وی با ابراز اینکه حضرت حق می‌فرماید نشانه تقوی قلبی دسته جمعی یک جامعه زمانی است که شعائر را بزرگ بدارد، متذکر شد: یکی از شعائر بزرگ داشتن تجلیل و تعظیم از مادرانی است که در مسیر توحید حرکت می‌کنند و تربیت دینی و الهی دارند و یکی از مصادیق تعظیم شعائر تجلیل از مادران شهید، خصوصاً مادران شهیدی که عزیزشان در مقام اثر گذاری برای دین خدا صاحب مراتب ویژه می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با عنوان اینکه این شهید مدافع حرم؛ هم مقابل داعشی‌های در عراق و هم داعشی‌های در سوریه ایستاد، خاطرنشان کرد: با رفتن شهید مرتضی حسین‌پور امت اسلام و امت شیعه دلتنگشان شدند و برسر مزار شهید پیام مجاهدان انصارالله یمن را خواهید دید و حتی از حجاز شیعیان حجاز و عربستان دلتنگ مرتضی هستند.  

وی با بیان اینکه افتخار شما خانم‌ها با چادر هایتان این است که شما زنانی هستید که بنا دارید با تاسی به حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) همچون فاطمه (س) مکتب الهی در جامعه و حکومت الهی را در روی زمین استقرار ببخشید، مطرح کرد: زنان شیعه آخر الزمانی از مختصات و افتخارات شان  این است که به حجت زمان امام زمان (عج) کمک می‌کنند در قالب حفظ حریم ملکوتی زنانه خودشان و به واسطه حفظ حریم زنانه ملکوتی خودشان می‌توانند برای امام زمان (عج) و اولیای خدا فرزندان مجاهد فی سبیل الله داشته باشند که یکی از آن‌ها مرتضی حسین پور است.  

مهدوی با اشاره به شهدایی همچون شهید املاکی‌ها، شهید بیگلو‌ها، شهید سیرت نیا‌ها، شهید حامد کوچک زاده‌ها  و شهید حاج قاسم ها، عنوان کرد: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نشان داد که این خط شهادت همچنان ادامه دارد و با خون مظلومانه این کسانی که در مسیر حق تاُکید می‌کنند این خون بر شمشیر و فریب و زور نظام شیطانی  و استکبار حتما غلبه پیدا می‌کند.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش پایانی سخنانش با تاکید اینکه همچنان مرتضی حسین پور با شهادتش بیشتر اثرگذار شد، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی که زنده بود این قدر خطرناک نبود که الان شهید حاج قاسم سلیمانی برای نظام کفر و استکبار و برای صهیونیسم غاصب و کودک کش خطرناک خواهد بود.  

گفتنی است، این دیدار ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ انجام شد و با اهداء لوح سپاس معنوی منقش به سوره کوثر از خانواده شهید مرتضی حسین پور تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر