کد خبر: ۱۳۵۲۲
انتشارات امیرکبیر | در آستانه میلاد اميرالمومنين و روز پدر

كتاب «فرزندان امام علی» منتشر شد

انتشارات امیرکبیر كتاب «فرزندان امام علی(ع)» به قلم دکتر مرضیه محمدزاده را روانه كتابفروشی‌ها كرد.
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در آستانه میلاد اميرالمومنين (ع) و روز پدر، انتشارات امیرکبیر کتاب دیگری از مجموعه شخصیت‌های دینی و مذهبی، با موضوع زندگی فرزندان امام علی (ع) منتشرکرد.

این کتاب در دو فصل به بررسی زندگانی فرزندان امام علی (ع) از فاطمه زهرا (س) و ديگر فرزندان امام علی (ع) از سایر همسرانشان می‌پردازد. حب و بغض و تعصب نویسندگان سیره‌ها و تواریخ دینی، اغلب رسیدن به برداشتی نزدیک به حقیقت را مشکل می‌کند. با وجود این نویسنده تلاش می‌کند با مراجعه به منابع متعدد، تجزیه و تحلیل و بررسی عمیق استنادی، زندگانی فرزندان امام علی (ع) را از جهات و ابعاد مختلف بررسی و روایت دقیقی از سرگذشت آنان ارائه کند.

فرزندان امام علی (ع)، چهارمین کتاب دکتر مرضیه محمدزاده در انتشارات امیرکبیر، در ۳۵۰ نسخه و ۴۵۰ صفحه منتشر و در کتابفروشی‌ها توزیع شده است.

دکتر مرضیه محمدزاده، نویسنده و پژوهشگری است که تا کنون آثار و مقالات بسیاری در حوزه دین و تشیع منتشر کرده است. او دانش‌آموخته رشته‌های تاریخ و تمدن ملل اسلامی و مردم‌شناسی و مدرس دانشگاه مذاهب اسلامی است. این کتاب حاصل پژهش‌هایی است که محمدزاده در حین نگارش کتاب «علی بن ابی طالب صالح المومنین» آن‌ها را تجمیع و تدوین کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار