کد خبر: ۱۳۵۷۷
در ایام البیض؛

مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد آماده اعتکاف خانوادگی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد، آماده اعتکاف خانوادگی است.
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در شهرستان بجنورد، بلوار امام خمینی (ره)، حدفاصل میدان فردوسی و میدان مادر، آماده‌شده است تا علاقه‌مندان به اعتکاف خانوادگی بتوانند بدون دغدغه در این آیین معنوی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین تلاش شده است تا کودکان در کنار مادرانشان در این مراسم حاضرشده و امکان بهره‌گیری از فیوضات نیمه ماه رجب برای این خانواده‌ها فراهم آید که در این راستا تعداد ۴ مسجد در سطح استان برای برگزاری اعتکاف مادر و فرزندی مهیا شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف امسال در بیش از ۱۲۹ مسجد استان از پنجم تا هفتم بهمن‌ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: رویکرد امسال آیین اعتکاف توجه به روح معنوی مراسم و مشارکت اعضای خانواده در اعتلای روح و جسم مخاطبان است تا امکان پرورش عواطف و احساسات پاک و معنوی برای نسل نوجوان و جوان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف آغازشده است و امیدواریم با همراهی نوجوانان و جوانان آیین اعتکاف شایسته‌ای را در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای پالایش روح و روان است و قطعاً حضور گروه‌های سنی نوجوان و جوان فضایی را فراهم می‌آورد تا بیشتر در مسیر معنویت و عبودیت الهی گام‌های جدی برداشته شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای اعتکاف امسال پیش‌بینی‌شده که علاوه بر سخنرانی، ادعیه خوانی و مناجات، سعی بر این است تا محافل روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تفسیر نیز در مساجد برای معتکفان و علاقه‌مندان مهیا باشد.

شایان‌ذکر است علاقه‌مندان به اعتکاف خانوادگی لازم است برای ثبت‌نام با آقای سید باقر سیدی زاده با شماره همراه ۰۹۱۵۸۸۸۵۹۰۹ تماس حاصل و هماهنگی نمایند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار