کد خبر: ۱۳۸۹۵
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛

برگزاری پویش "توقف ممنوع" در خراسان‌جنوبی

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، پویش توقف ممنوع در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری، موضوع آموزش تدبر در قرآن کریم بوده است، گفت: در این راستا با همکاری مؤسسه تدبر در قرآن و سیره خراسان رضوی، کلاس‌های آموزش عمومی تدبر در قرآن کریم برنامه‌ریزی و اجرا شد که تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در آن شرکت نموده‌اند.

وی با اشاره به مراسم پرشکوه و معنوی اعتکاف در سطح استان، اظهار داشت: در راستای عمومی‌سازی بحث تدبر و بهره‌گیری بیشتر معتکفین از معارف قرآنی، موضوع تدبر در سوره شرح، به‌عنوان یکی از برنامه‌های قرآنی در قالب حلقه‌های تدبری، با حضور معتکفین در بسیاری از مساجد مجری اعتکاف در استان اجرا شد.

سلمانی افزود: با توجه به استقبال ارزشمند مردم از موضوع تدبر در قرآن، تصمیم بر این شد که موضوع تدبر در سوره شرح در ایام الله دهه مبارک فجر نیز ادامه پیدا کند؛ چراکه این سوره مضامین و مفاهیم والایی را در بر دارد که با فضای حاکم با ایام دهه مبارک فجر سازگاری دارد.

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: این پویش که با عنوان «توقف ممنوع» در فضای مجازی منتشر شده است، برگرفته از یکی از سخنان مقام معظم رهبری است که بر محور مفاهیم کاربردی آیات این سوره ایراد شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این پویش این است که از یک سو مردم با سیر تدبری در قرآن آشنا شده و انگیزه برای حضور در آموزش‌های عمومی و تخصصی تدبر در قرآن پیدا کنند و از سوی دیگر، با مراجعه به ترجمه و مفاهیم آیات سوره مبارکه شرح و بهره‌گیری از محتوا‌های ارایه شده در کانالِ مربوط به این پویش، بتوانند مفاهیم کاربردی را از محتوای این سوره استخراج نمایند.

سلمانی با اشاره به اینکه این پویش از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در استان اجرا می‌شود، گفت: به افرادی که در این پویش شرکت نموده و مفاهیم تدبری این سوره را برای ما ارسال نمایند، جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: در کنار این پویش، برنامه‌های دیگری نیز از جمله حلقه‌های تدبری و مسابقه کتابخوانی و ... نیز در حال برگزاری است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار