کد خبر: ۱۵۸۴۳
دارالقرآن الکریم | حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

گام دوم نهضت ملی «زندگی با آیه ها» اجرا می‌شود

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» از اجرای گام دوم این طرح در دهه ولایت و ایام محرم و صفر خبر داد.
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده؛ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه ها» در سی و هشتمین نشست سراسری روسای ادارات امور قرآنی کشور که با حضور مدیران استانی سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد گفت: این نشست با موضوع طراحی برنامه‌های قرآنی در سطح استان‌ها برای سال ۱۴۰۳ برگزار شده است.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی این نشست، ادامه نهضت ملی «زندگی با آیه ها» است که در ماه مبارک رمضان، ۳۰ آیه در ۳۰ روز برای فهم، حفظ، تبیین و عمل انتخاب شده بودند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: برای دهه ولایت و مناسبت عید غدیر هم آیه «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» (از امروز كافران از اين كه به دين شما خللي برسانند نااميد شدند، پس از آنها نترسيد و از من پروا داشته باشيد؛ امروز دين‌تان را به كمال رساندم ... | سوره مائده، آیه ۳) محور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای ماه محرم نیز آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (برخى از ميان مؤمنان، مردانى هستند كه به عهدى كه باخدا بستند وفا كردند، از آنان كسى است كه عهدش را به جا آورد [شهيد شد] و برخى از آنان [نيز] كسى است كه انتظار [شهادت] مى‌كشد و [اينان] به‌هیچ‌وجه عهدشان را تغيير ندادند. | سوره احزاب، ۲۳) محور قرار گرفته که به حادثه اخیر شهادت رئیس جمهور و وعده صادق و اتفاقات غزه با محتوای مقاومت انتخاب شده است.

دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه ها» گفت: در ایام اربعین نیز آیه «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى» (در راه نیکی و پرهیزگاری به یکدیگر کمک کنید. | سوره مائده، آیه ۲) محور قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: قرعه کشی برندگان گام اول «زندگی با آیه ها» که در ماه رمضان برگزار شد، چهارشنبه ۹ خرداد در امامزاده صالح (ع) تهران انجام می‌شود.

ارسال نظر