کد خبر: ۱۳۹۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

ائمه جمعه میدان دار اصلی عرصه فرهنگ هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف در مباحث فرهنگی گفت: ائمه جمعه میدان دار اصلی عرصه فرهنگ هستند.
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد علی نجفی گیلانی عصر سه شنبه در نخستین سفر شهرستانی خود به لنگرود در دیدار با امام جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: حضرت موسی‌بن جعفر (ع) به عنوان عابدترین و فقیه‏‌ترین اهل زمانش و از لحاظ کرامت نفس در عالی‌ترین درجه قرار داشت.

وی با بیان اینکه ما مردم ایران دین خود را مدیون امام کاظم (ع) و خاندان گرانقدرش هستیم، افزود: امیدواریم که جامعه اسلامی ما با تمسک و توسل به این شخصیت‌های الهی و عمل به سیره و روش آن بزرگواران بتوانند راه‌های سعادت و رستگاری خود را فراهم آورد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی با اشاره به اینکه ائمه جمعه میدان دار اصلی عرصه فرهنگ به شمار می‌روند، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری امامان جمعه مسؤول قرارگاه فرهنگی هر شهر هستند.

وی امامان جمعه را محوریت برنامه‌های فرهنگی و دینی در هر منطقه اعلام کرد و ادامه داد: ائمه جمعه هر منطقه، محوریت برنامه‌ها بوده و مابقی دستگاه‌های فرهنگی مکمل فعالیت‌های آنان هستند تا با تمام توان در کنار این ظرفیت عظیم فرهنگی به ارائه فعالیت بپردازند.

سازمان تبلیغات از جهت داشتن ظرفیت مردمی جزو ثروتمندان است

حجت الاسلام نجفی گیلانی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات به جهت ظرفیت مردمی جزو ثروتمندترین سازمان‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مبلغین، هیئات، فعالان قرآنی، مجموعه‌های مختلف فرهنگی زیرمجموعه از پتانسیل‌های سازمان هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به تعامل با نهادهای فعال و پر مخاطب در امور دینی تاکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت برخی از فعالان فرهنگی پر مخاطب در جامعه بهره برد چون ما همگان مأموریت داریم که در کنار همه فعالان فرهنگی و تبلیغی حضور داشته باشیم.

وی بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف در مباحث فرهنگی تاکید کرد و افزود: برای اجرای بهتر امور بایستی با همکاری ائمه جمعه و فعالین فرهنگی شهرستان، نقاط قوت بیش از پیش تقویت و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

حجت الاسلام نجفی گیلانی پویایی و به روز بودن اطلاعات را عامل مؤثر در اثرگذاری تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: فعالان فرهنگی باید جریان ساز وارد میدان عمل شده و با مطالعه دقیق، رصد مشکلات، برقراری ارتباط صحیح و مشورت گرفتن از صاحبان اندیشه و ایده و در نهایت وفاق و تجمیع نظرات در اتاق فکر به انجام کار فرهنگی بپردازند.

وی با قدردانی از زحمات مدیران پیشین تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است تا با نگاه تحولی به عرصه فرهنگ و مأموریت‌های سازمان تبلیغات ورود کرده و با تعامل حداکثری با ائمه جمعه این مسیر را با موفقیت طی کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار