کد خبر: ۱۴۲۱۳
مسئول بنیاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان کشور:

باید ظرفیت بانوان را در عرصه‌های مختلف پیشرفت فعال کنیم

مسوول بنیاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان کشور در همایش تبیینی نهضت بانوان مازندران گفت: باید ظرفیت بانوان را در عرصه‌های مختلف پیشرفت فعال کنیم.
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

باید ظرفیت بانوان را در عرصه‌های مختلف پیشرفت فعال کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی نژاد در نشست تبیینی نمایندگان نهضت پیشرفت بانوان مازندران که صبح و عصر روز پنجشنبه در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه هویت جامعه انسانی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بیدار شده است، ادامه داد: امتداد قیام در نهضت پیشرفت بانوان در حال پیگیری است.

وی از بانوان خواست تا این پیام را یاری کنند، زیرا مبلغان دعوت در استان و شهرستان جبهه پیشرفت بانوان است، گفت: اگر ادعای نهضت مردمی داریم راهی نداریم پیام خود را شنیدنی کنیم تا مردم با این ادبیات همراه شوند و این پیام باید به درستی دریافت و منعکس شود.

وی با عنوان که رسالت بزرگی بر دوش بانوان گذاشته شده است، ادامه داد: پیام نهضت پیشرفت این است که این نهضت مأموریت جدی پیش روی بانوان قرار می‌دهد و به پهنای پیشرفت ایرانی اسلامی باید ظرفیت بانوان را در عرصه‌های مختلف پیشرفت فعال کنیم.

سعیدی نژاد تصریح کرد: با نگاهی که به الگوی سوم زن مسلمان داریم اصالت خانواده مهم است و با امتداد بخشی زن در خانواده برای مسئولیت اجتماعی وی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مسئول بنیاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان یادآور شد: آن چیزی که برای ما اولویت و اصالت جنسیت زن و آرامش وی در خانواده نبوده است بلکه رسیدن به تمدن توحیدی برای ما اصالت داشته است و الگو‌های مؤثری مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب سلام الله نیز چنین الگویی را برای ما ترسیم می‌کنند.

سعیدی نژاد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) مدیریت و تملک فدک را عهده دارد؛ افزود: از همین دریچه بزرگ‌ترین اثرات اقتصادی را بر جریان داشته است و امروز به پهنای پیشرفته ایرانی اسلامی باید ظرفیت بانوان را جدی بگیریم و در نهضت پیشرفت بانوان قائل هستیم که به دنبال گفتمان سازی و فعال سازی بانوان در مسیر پیشرفت کشور هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی کشور این است که امروز نقشه‌ای برای حرکت کل جامعه ترسیم نشده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به الگوی پیشرفت ادامه داد: الگوی حرکت به سمت تمدن سازی با نقشه پیشرفت طراحی شده است و راه رسیدن به تمدن اسلامی این نقشه است.

سعیدی نژاد با عنوان این که الگوی پیشرفت را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنیم، ادامه داد: تصویرسازی مسیر حرکت امروز جمهوری اسلامی و گفتمان سازی آن از مسئولیت‌های زنان محسوب می‌شود، زیرا اگر حضور زنان در راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی نبود این انقلاب موفق نمی‌شد یا به این گونه معجزه آسا پیروز نمی‌شد و این زنان بودند که راضی شدند به پیام دعوت حضرت امام راحل لبیک گویند و مردان را تشویق کردند تا پای انقلاب اسلامی بایستند و ما امروز به این جنس حضور نیاز داریم و جامعه باید برای ایجاد حرکت و رقم زدن حرکت‌های تازه آماده باشد.

مسئول بنیاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان یادآور شد: در نهضت پیشرفت بانوان باید الگوی پیشرفت ایران اسلامی راتبیین و به جامعه منتقل کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار