کد خبر: ۱۴۲۲۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

مراسم احیا نیمه‌شعبان در ابهر برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: برنامه احیاء شب نیمه‌شعبان به صورت مرکزی در مسجد جامع ابهر از ساعت ۲۲ شب شنبه ۵ اسفند برگزار می‌شود.
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

مراسم احیا نیمه‌شعبان در ابهر برگزار می‌شودبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام داود شجاعی گفت: نیمه‌شعبان اگرچه شرافتش را وامدار مولود خجسته‌ای است که در این روز زمین را با قدوم خویش متبرک ساخته است، اما در تقویم عبادی اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایی برخوردار است.

وی افزود: در روایاتی که از طریق پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) نقل شده فضیلت‌های بسیاری برای عبادت و راز و نیاز در شب و روز خجسته نیمه‌شعبان برشمرده شده است؛ بنابراین شایسته است افزون بر برپایی جشن و سرور در شب با عظمت نیمه‌شعبان، از بزرگی و عظمت آن شب غافل نشده، اعمال عبادی را به دقت انجام دهیم.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: طبق فرموده‌ای از حضرت امام باقر (ع) در فضیلت و برتری شب نیمه شعبان سؤال شد فرمود: آن شب برترین شب‌ها بعد از لیلهالقدر است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: برنامه احیاء شب نیمه‌شعبان به صورت مرکزی در مسجد جامع ابهر از ساعت ۲۲ شب شنبه ۵ اسفند برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در شهرستان ابهر نیز همراه با سراسر کشور برنامه‌های نیمه‌شعبان در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی اظهار داشت: در شهر صائین‌قلعه در مساجد و محله‌های مختلف با برنامه مرکزی مصلی نماز جمعه و در شهر هیدج برنامه‌های مختلف با مرکزیت شب نیمه شعبان و در تمام محلات احسان و ایستگاه صلواتی برگزار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ابهر نیز جشن محلات و مساجد در امام‌زاده اسماعیل شناط، مسجد جامع ابهر مسجد خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه و سایر مساجد جشن بر پا خواهد بود.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه مؤمنین همه باید به قدر توان خود در ایجاد نشاط و ابراز شادی از ولادت با سعادت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره کنند، گفت: باید توجه به این مسأله داشته باشیم که خدایی نکرده با مسائل و مواردی که هیچ سنخیتی با اهل بیت علیهم السلام ندارد نمی‌شود ابراز شادی کرد و خدایی نکرده کار‌های مخالف شرع را به اسم شادی در نیمه شعبان انجام ندهیم.

ارسال نظر