کد خبر: ۱۴۲۸۴
دانشگاه سوره | آغاز فعالیت دوره‌ای جدید، با تغییراتی در اساسنامه

دانشگاه سوره ۳۰ ساله شد

رئیس دانشگاه سوره در مراسم جشن سی سالگی این دانشگاه از اعمال تغییرات در اساسنامه این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه سوره همزمان با ۳۰ سالگی خود، دوره جدیدی را با حضور چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو آغاز خواهد کرد.
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه سوره روز دوشنبه ۷ اسفند میزبان جمعی از مسئولان علمی و فرهنگی، استادان و مدرسان این مجموعه آموزشی در جشن ۳۰ سالگی خود بود.

محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره در این مراسم با اذعان به اینکه با گذشت ۳۰ سال این مجموعه آموزشی غیرانتفاعی فراز و نشیب‌هایی در حوزه آموزشی و اداری داشته است و هنوز نتوانسته به اهداف بلندی که برای آن ترسیم شده دست یابد، تاکید کرد: می‌خواهیم ۵ سال دیگر دانشگاهی بسیار بالاتر از جایگاه فعلی داشته باشیم. دانشگاه سوره همزمان با ۳۰ سالگی دوره جدیدی را آغاز می‌کند.

وی با یادآوری اینکه در جلسه اخیر هیأت امنای دانشگاه سوره تغییراتی در اساسنامه این مجموعه آموزشی تصویب شده، اظهار امیدواری کرد که پس از تایید نهایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و اقدامات اولیه مورد نیاز در راستای اهداف تعریف شده، دوره جدیدی همزمان با سی‌امین سالگرد تاسیس در این دانشگاه رقم بخورد.

وی در ادامه به شکل گیری یک شبکه گسترده از اساتید در دانشگاه سوره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سالانه تقریبا حدود ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس و کارگاه در دانشگاه سوره تشکیل می‌شود. همچنین حدود ۶۰۰ نفر از اساتید جزو شبکه اساتید پیوسته دانشگاه سوره بوده و در ۱۸ رشته دانشگاهی مختلف در حال تربیت نیروی انسانی متخصص جامعه هستند.

گفتنی است دانشگاه سوره در ابتدا و به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه حوزه هنری انقلاب اسلامی به اقدامات زیربنایی، ماندگار و اساسی و همچنین ضرورت حضور و ایفای نقش فعالانه هنرمندان متعهد و آگاه، به شکل وسیع و متناسب با ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی، پس از بررسی‌های فراوان در ابتدا به عنوان یک نهاد آموزشی با هدف استفاده از تجربیات فرهنگی و هنری خود برای رفع مشکل کمبود فضا‌های سالم هنری و رفع خلاء ناشی از حضور نداشتن نیرو‌های درد آشنا در جامعه فرهنگی – هنری و تربیت نیروی انسانی متدین و متعهد و تعمیق ادبیات انقلاب اسلامی با برگزاری دوره‌های آزاد در سال ۱۳۷۲ شکل گرفت.

حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه راه اقدام به تأسیس مؤسسه آموزش عالی سوره غیردولتی غیرانتفاعی نوع دوم کرد و این مجموعه آموزشی در سال ۱۳۷۶، به نوع اول ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۹ با کسب موافقت اصولی مؤسسه آموزش عالی سوره به دانشگاه سوره تبدیل شد و هم‌اکنون این دانشگاه با حدود چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو و سه دانشکده هنر، دانشکده معماری و شهرسازی و دانشکده فرهنگ و ارتباطات در مقطع دکتری (سه رشته) در مقطع کارشناسی ارشد (۲۱رشته)، در مقطع کارشناسی (۱۸ رشته) و در مقطع کارشناسی ناپیوسته (یک‌رشته) نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

 

ارسال نظر