کد خبر: ۱۴۳۵۰
انتشارات بین الملل | با انتشار كتاب «فهم زمانه»به قلم یعقوب توکلی تبيين شد

روایتی از ایستادگی شهید دیالمه برابر لیبرال‌ها

یعقوب توکلی در كتاب «فهم زمانه» قصد دارد زندگی شهید دکتر عبدالحمید دیالمه و تلاش‌های او برای احیای اندیشه‌های شیعی را تبيين كند.
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، کتاب «فهم زمانه» به قلم یعقوب توکلی روایتی از زندگی  شهید دکتر عبدالحمید دیالمه است. این کتاب قصد دارد اندیشه‌های شهید عبدالحمید دیالمه را که  در زمانه خود یک جوان دانشگاهی بود و تلاش می‌کرد تا برای احیای اندیشه‌های شیعی تلاش کند به خواننده معرفی کند واز ایستادگی این شهید دربرابر لیبرالیسم سخن بگوید.

وی مبارزی بود که خط قرمزش مکتب اهل بیت بود و عقلانیت را در بستر فهم دین به کار می‌گرفت. آمادگی فکری و عملی برای معرفت فزاینده، گفتگو و مناظره با هر قشر و طایفه و باور به اینکه گفتگو روش بسیار مفیدی برای انتشار پیام‌های مکتب اهل بیت است، در کنار هنر خوب شنیدن سبب شد تا او را به الگویی دینی برای کرسی‌های آزاداندیشی تبدیل کند.

یعقوب توکلی زمان‌های زیادی را صرف گفتگو با خانواده و دوستان نزدیک شهید دیالمه کرده است. سپس با استفاده از قلمی روان، داستان زندگی جوانی را روایت کرده است که باید او را یکی از سرمایه‌های انقلاب اسلامی دانست. کتاب «فهم زمانه»، به بررسی جنبه‌های مختلفی از زندگی شهید می‌پردازد، اما عمده تمرکزش بر بخشی از مبارزات او قبل از انقلاب است. این مبارزات به خواننده نگاه نسبتاً تازه‌ای نسبت به فضای دانشگاهی قبل از انقلاب در یکی از شهر‌های مهم ایران یعنی مشهد الرضا، می‌دهد که تا پیش از این ناشناخته بود. کتاب فهم زمانه برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۱۳ صفحه توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار