کد خبر: ۱۴۳۵۴
قزوین| حجت الاسلام پورآرین خبر داد:

اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از آغاز اجرای طرح مسطورا همزمان با سراسر کشور با شروع ماه مبارک رمضان خبر داد.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگویی اظهار داشت: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از شاخص‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم است که امسال به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ابلاغ شده است و در ماه رمضان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح پیرو کلام رهبر معظم انقلاب و بحث گفتمان‌سازی مفاهیم پایه‌ای قرآنی و تبدیل این مفاهیم به مسلمات فکری و تفکرات رایج بین مردم است به نحوی که معارف و مطالب قرآن بین همه مردم رایج شود.

وی عنوان کرد: طرح ملی مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی؛ به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه، تبدیل شود.

وی افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم «مسطورا» با هدف گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است. طرح مسطورا با محوریت ۱۵۰ فراز نورانی قرآن کریم، با دغدغه رفع قرآنی مسائل پیش روی جامعه اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و مواجهه مؤثر و هدفمند با جریانات معاند و منحرف در استفاده ابزاری و ناصواب از مفاهیم ارزشمند، برگزار می‌شود.

پورآرین اضافه کرد: در مرحله اول طرح ملی مسطورا از جمله اقداماتی که توسط سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده است، تدوین کتاب مستورا، کتابچه حفظ و کلیپ‌های آموزشی با تمرکز بر ۱۲ فراز قرآنی تحت عنوان طرح «مسطورا» ویژه اقشار مختلف شامل دانش‏‌آموزان مقطع متوسطه، کنشگران (طلّاب حوزه‌های علمیه، معلمان و فعالان فرهنگی) و عموم مردم و همچنین برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی در سطح ملی است.

وی افزود: قرار است در ادامه این حرکتی که با شعار زندگی با آیه‌ها شروع شده شاهد یک هم افزایی میان جریان‌های مردمی قرآنی و دستگاه‌های مختلف باشیم و همه در این مسیر و با شعار زندگی با قرآن، اتفاق بزرگی را رقم بزنند و مخاطب بیشتری را درگیر مفاهیم قرآنی کنیم.

پورآرین بیان کرد: این طرح طرحی سه ساله بوده و هدف آن این است که ۱۵۰  آیه قرآنی که مورد تاکید بزرگان و مورد نیاز جامعه و نیاز روز است در فرآیندی پژوهشی انتخاب شود و ویژگی‌های گفتمانی داشته باشد و با تمرکز روی این آیات آن را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار