کد خبر: ۱۴۳۶۷
با محوریت مراکز قرآنی؛

طرح آزمون «حفظ عمومی قرآن» در مراکز قرآنی زنجان بصورت مستمر برگزار می‌شود

طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را بصورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی با اعلام این مطلب گفت: طی ابلاغ سازمان دارالقرآن الکریم، طرح حفظ عمومی قرآن در استان آغاز شده است و با توجیه اعضای کمیته فنی، ممتحنین، موسسات و خانه‌های قرآنی مجری این طرح، ۲۴ مرکز قرآنی در استان به صورت مستمر آزمون‌های اعطای مدرک عمومی را برگزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل ۴ آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می‌توانند با تعریف رشته‌های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند. دبیرخانه استان مسئول توجیه و آموزش مجریان طرح در استان می‌باشد و پس از آموزش موسسات و خانه‌های قرآن و ممتحنین، طرح در استان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود. در زنجان موسسات جامعه القرآن الکریم نیز از مراکز برگزاری این طرح بوده و هماهنگی اداره امور قرآنی استان این طرح را بصورت مستمر برگزار می‌کنند.

 

طرح آزمون “حفظ عمومی قرآن” در مراکز قرآنی زنجان بصورت مستمر برگزار می شود

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار