کد خبر: ۱۴۴۴۷
گیلان| همزمان با ماه مبارک رمضان؛

کتاب «مسطورا» برگرفته از طرح کلی اندیشه‌های اسلامی رهبری، تبیین و گفتمان سازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: کتاب «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی و آیاتی» مقام معظم رهبری تبیین و گفتمان سازی می‌شود.
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد علی نجفی گیلانی طی دیدار و نشست با نماینده ولی فقیه گیلان به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان که با همراهی اعضای ستاد عملیات رمضان استان انجام شد، اظهار کرد: عملیات رمضان امسال با محوریت قرآنی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نجفی در تشریح عملیات رمضان افزود: امسال نخستین سالی است که با هم‌افزایی صورت گرفته، طرح واحد فرهنگی از سوی دستگاه‌های مختلف در قالب عملیات ماه رمضان طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مفاهیم قرآنی جزو ادبیات روزمره مردم قرار گیرد، ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی و آیاتی که توسط مقام معظم رهبری پرتکرار بیان شده تبیین و گفتمان سازی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: در مرحله دوم با مشورت دفتر حفظ نشر آثار مقام معظم رهبری و برخی از علما در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه محور هدف قرار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ آیه طی ۳ ماه رمضان و در هر سال ۵۰ آیه برای حفظ موضوعی و تبیین مفاهیم در دستور کار قرار دارد، گفت: هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب شده است.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه از این ۵۰ آیه محتواهای بسیاری برای نوجوانان، برش فضاسازی شهری و برش‌هایی برای استفاده عموم تولید شده است، ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است و باید آن را سرلوحه زندگی قرار داد، بر همین اساس این طرح به این مهم می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها در راستای ترویج و تبیین آیات در عملیات رمضان به کار بسته شده است، اضافه کرد: جز خوانی قرآن محلات که به صورت مردمی در حال انجام است سعی شده تا در هر شهر یک جز خوانی محوری و به صورت تبیینی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه در این ایام مبارک و برای استقبال بیشتر یک سری مسابقاتی نیز برنامه ریزی شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این مسابقات به صورت روزانه در صدا و سیما چه به صورت زیرنویس و چه در برنامه سحر انجام می‌شود.

وی از راه اندازی پویش‌های مجازی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: طی هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش گیلان این پویش‌ها در سامانه شاد گذاشته و دانش آموزان هر روز بتوانند یک آیه را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حفظ ۵۰ فراز گام سوم و ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای تعلیم و تدبر در این آیات گام چهارم طرح محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ها را با هماهنگی اعضای کارگروه به خوبی و منظم انجام دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار