کد خبر: ۱۴۴۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

گفتمان سازی زندگی با آیه‌های قرآن/ ۳۲۰۰ مبلغ اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفتمان سازی زندگی با آیه‌ها را از اهداف طرح «مسطورا» برشمرد و گفت: قرآن کتاب زندگی و آرامش است.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

گفتمان سازی زندگی با آیه های قرآن/ ۳۲۰۰ مبلغ اعزام می شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار صبح یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نقش رسانه در حوزه اطلاع رسانی دینی بسیار حائز اهمیت است، افزود: بخش عمده رونق مجالس و انگیزه سازی حضور مردم در مجلس و اطلاع رسانی برعهده رسانه و اصحاب خبر است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه باید در سنگر عظیم و با برکت حضور فعالی داشته باشند، افزود: در سال گذشته در عرصه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، رتبه دوم کشور را کسب کردیم و امسال نیز در این راستا قدم خواهیم برداشت.

وی با عنوان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال طرح هم افزا و محوری با نام مسطورا و زندگی با آیه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفتمان سازی زندگی با آیه‌ها، ایجاد انس با مفاهیم ۵۰ فراز، ایجاد انس با الفاظ ۵۰ فراز و کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به فرازها را از جمله اهداف بیان کرد.

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید براین که قرآن کریم کتاب زنده است، افزود: قرآن کریم برای زندگی امور بشریت نیز زنده خواهد بود و دریایی از مطالب و معارف در قرآن وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به طرح زندگی با آیه‌ها، تصریح کرد: با همکاری نهادهای مردمی و تشکل‌ها، ادارات، دارالقرآن، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نهادهای مردمی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی حرکت هم افزا را در پیش گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه آیاتی از کلام الله مجید در کتابی به نام مسطورا تهیه شده است، گفت: همه محافل و کرسی‌های قرآنی با محوریت طرح مسطورا به اجرای برنامه‌ها می‌پردازند.

فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم

وی از فعالیت ۱۵۰ کرسی تفسیر قرآن کریم در استان مازندران یادآور شد: این کرسی‌ها نیز با محوریت طرح مسطورا برپا و فعال می‌شود.

حجت الاسلام شریف تبار با اظهار اینکه بعد از جریان طوفان الاقصی، پدیده مذموم قرآن سوزی در جهان فروکش کرد، افزود: همچنین میزان فروش قرآن با عنوان کتاب دینی رو به رشد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران انس با مفاهیم قرآن را از دیگر اهداف طرح مسطورا ذکر کرد و گفت: پیک کودک نیز برای بارگذاری در طرح شاد آماده شده است و برنامه تلویزیونی با عنوان زندگی با آیه‌ها نیز تولید شده است.

وی ایجاد انس عموم مردم با الفاظ قرآنی، حفظ دو تا ۵۰ فراز قرآن کریم را از دیگر اهداف طرح مسطورا ذکر کرد و افزود: از همه مردم و مؤسسات قرآنی درخواست تا به رونق این حرکت قرآنی کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تعلیم و تربیت و عمل به فرازها را سطح چهارم طرح مسطورا برشمرد و ادامه داد: نگاه ما این است که در مرحله اول و گفتمانی، به یک سوم مردم استان برسانیم و این پیام رسانی به کمک اهالی رسانی محقق می‌شود.

۱۵۰ مسجد شاخص فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام شریف تبار به موضوع تبلیغ در ماه رمضان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسجد مردم محور هستند، شمار مساجد استان را سه هزار و ۸۶۰ مسجد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ مسجد شاخص و در طول سال فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه ۷۰۰ مبلغ مازندرانی از قم به استان اعزام می‌شوند، افزود: امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم بیش از سه هزار و ۲۰۰ مبلغ را در استان اعزام کنیم.

وی با اشاره به سامانه شمع تهیه اطلس تبلیغی را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: دو هزار و ۶۹۹ مبلغ مازندرانی در این سامانه شرکت کردند و از این تعداد ۴۲۲ نفر مبلغه و زن و مابقی مبلغان مرد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه فایل محتوایی تبلیغ در سامانه شمع بارگذاری شده است، گفت: متناسب با مناسبت‌ها، محتوای تبلیغی در سامانه بارگذاری می‌شود.

حجت الاسلام شریف تبار از راه اندازی انجمن سخنران و مبلغان بانوان انقلاب اسلامی با عنوان اسماً در استان خبر داد و گفت: این انجمن نیز در طرح زندگی با آیه‌ها همراهی و کمک می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به طرح قرآنی ۳۰ شب ۳۰ منزل توسط کانون‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار