کد خبر: ۱۴۵۶۷
دبیر عملیات زندگی با آیه‌ها در قزوین:

هیات مذهبی یکی از بهترین بستر‌ها برای ترویج گفتمان طرح «زندگی با آیه‌ها» است

دبیر عملیات زندگی با آیه‌ها در استان قزوین هیات مذهبی را یکی از بهترین بستر‌ها برای ترویج گفتمان طرح «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» دانست.
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محسن واعظی ظهر سه شنبه در جمع مداحان شاخص استان قزوین با اشاره به اجرای طرح مسطورا اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج آیات قرآن در سطح جامعه در ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح ۳۰ آیه و فراز قرآن مشخص شده و سعی خواهد شد تا اقشار مختلف مردم به اشکال مختلف با مفاهیم و تفسیر این آیات آشنا شده و بتوانند از آن در زندگی بهره‌مند شوند.

دبیر عملیات زندگی با آیه‌ها در استان قزوین بیان کرد: تلاش اصلی این طرح برای ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های قرآن است و امیدواریم با کمک همه اقشار بتوانیم این گام مهم را برداریم.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مداحان اهل بیت در جامعه و میزان اثرگذاری این قشر در سطح جامعه مخصوصاً در ایام ماه رمضان این انتظار وجود دارد که مداحان اهل بیت بر روی این طرح و ۳۰ فرازی که تعیین شده تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

واعظی هیئت را یکی از بهترین بستر‌ها برای ترویج گفتمان طرح مسطورا دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این طرح هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج این گفتمان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های قرآنی زیادی در جامعه تا به امروز برگزار شده است، اضافه کرد: هر کدام از این طرح معمولاً به صورت مستقل توسط یک دستگاه فرهنگی انجام می‌شد، اما این طرح با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان عملیاتی می‌شود.

دبیر عملیات زندگی با آیه‌ها در استان قزوین در پایان یادآور شد: بدون شک این هم افزایی و همراهی دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند به یک گفتمان دقیق و خوب در جامعه تبدیل شود.

طرح سطر سطر زندگی با آیه‌های قرآن کریم با عنوان «مسطورا» یک طرح سه ساله است که از ابتدای ماه مبارک رمضان کلید می‌خورد.

وی افزود: متن کار و محتوا در طرح «مسطورا» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

برای رسیدن به اهداف طرح «مسطورا» می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مساجد، جلسات قرآن خانگی، صدا و سیما و…استفاده شود و نکته قابل توجه این است که برای درک عمیق این فراز‌های قرآن انیمیشن‌هایی نیز تدوین شده است.

وی  در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم با طرح «مسطورا» اقدام قرآنی ویژه‌ای را رقم بزنیم، گفت: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار