کد خبر: ۱۴۵۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ۴۶۰ نقطه گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در۴۶۰ نقطه این استان خبر داد.
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در ۴۶۰ نقطه گیلانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با بخش خبر شبکه باران ضمن گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان به تشریح فضیلت‌های این ماه پرداخت و اظهار کرد: روزه داری منجر به نهادینه شدن تواضع و فروتنی در فرد شده و اراده افراد را در مقابل سختی‌ها و مشکلات دو چندان می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اثرات درمانی و فواید جسمانی روزه داری بیان کرد: در کنار صیقل گذاری روح و روان، روزه داری به زعم بسیاری از اطبا برای سلامتی جسم هم مهم است.

نجفی با اشاره به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها در قالب مسطورا اضافه کرد: برنامه مدونی برای حفظ موضوعی قرآن که از مطالبات به حق مقام معظم رهبری بوده در ماه مبارک رمضان و قالب طرح مسطورا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به انتشار کتاب مسطورا در کشور افزود: در ماه مبارک امسال روی حفظ موضوعی ۵۰ آیه قرآنی برنامه ریزی شده که ۳۰ آیه به صورت جز خوانی روزانه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از توزیع ۲۵۰۰ جلد کتاب مسطورا در استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد کتاب بین فعالان قرآنی، مساجد، هیأت‌های مذهبی، ائمه جماعات و شبکه تبلیغ توزیع شده است.

نجفی از برپایی جشن روزه اولی‌ها در گیلان خبر داد و بیان کرد: جشن روزه اولی‌ها تاکنون در ۲ شهرستان گیلان برگزار شده و مابقی شهرستان‌ها در صورت فراهم بودن شرایط برگزار می‌شود.

راه اندازی گروه‌های تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در گیلان

وی با بیان اینکه خاطره سازی برای روزه اولی‌ها در مسؤولیت پذیری تکلیف شرعی بسیار اهمیت دارد، افزود: جشن روزه اولی‌ها به شکرانه تکلیف شرعی باید به نحو عالی و خاطره انگیزی رقم بخورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به تشریح اهم برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان پرداخت و بیان کرد: جز خوانی قرآن کریم در مصلای بزرگ رشت و ۴۶۰ نقطه گیلان، جز خوانی ویژه نوجوانان، جز خوانی قرآن کریم در پیاده راه فرهنگی رشت و فعالیت تبلیغی در ۱۷۰۰ نقطه گیلان همراه با محتوای تبلیغی در سه برش نوجوانان، هنرمندان و نخبگان تنها بخشی از برنامه‌های مردمی سازمان تبلیغات است.

نجفی از راه اندازی گروه‌های تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: توانمندسازی مبلغین در سرفصل‌های مختلف با حضور اساتید ملی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مردم پایه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی در بخش‌های مختلف افزود: تمام فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی سازمان بر پایه مجموعه‌های مردمی استوار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های فضای مجازی در دستور کار مجموعه‌های فرهنگی قرار گرفته است، گفت: برای پیشبرد فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی از سوی مبلغین و شبکه تبلیغ مرکز رسانه‌ای در سازمان تبلیغات راه اندازی شده است.

حجت الاسلام نجفی با تقدیر از همراهی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان به ویژه هدایت‌ها و رهنمودهای آیت الله فلاحتی، مسؤولان حوزه علمیه گیلان و دست اندرکاران آموزش و پرورش و سایر متولیان فرهنگی در اجرای برنامه‌ها بیان کرد: وجود نگاه تعاملی و هم افزایی بین دستگاهی می‌تواند منجر به رونق بخشی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار