کد خبر: ۱۴۶۰۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

طراحی ۵۰ فعالیت فرهنگی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها»

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بالغ‌بر ۵۰ فعالیت فرهنگی و قرآنی ذیل طرح «زندگی با آیه‌ها» در خوزستان طراحی شدند که در ماه رمضان امسال در استان برگزار خواهد شد.
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احسان فردآقایی ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان تاکید کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های روخوانی، روان‌خوانی، برگزاری محافل قرآنی در مساجد و منازل، رونق بسیار خوبی داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تمرکز بر مساله حفظ و تدبر در قرآنی دارد چرا که این موضوع از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: پیرو فرمایشات رهبری، امسال سازمان تبلیغات اسلامی کشور طرح مفصلی را به نام «مسطورا» طراحی کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مسطورا به معنی سطر سطر آیات قرآن را زندگی کردن است، خبر داد؛ این طرح با شعار محوری «زندگی با آیه‌ها» طراحی و تدوین شده است؛ همچنین برنامه‌های مفصلی درباره این طرح بزرگ ملی و قرآنی شکل گرفته که مهم‌ترین آن‌ها مردم در مرحله اول با آیات الهی آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مدت زمان برگزاری طرح «مسطورا» را سه سال اعلام و اضافه کرد: این طرح از ماه رمضان ۱۴۰۲ آغاز شد که هر سال روی ۵۰ آیه محوری تمرکز دارد، این ۵۰ آیه به شکل جزمحور هستند که هر سال محور اقدامات و فعالیت‌های حقیقی و مجازی تبلیغات اسلامی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این ۵۰ آیه برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی تألیف مقام معظم رهبری هستند که حاوی سخنرانی‌های امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۳ است؛ بر این اساس بالغ‌بر ۵۰ فعالیت فرهنگی و قرآنی ذیل طرح «مسطورا» در خوزستان طراحی شدند که در ماه رمضان امسال در استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برگزاری محافل قرآنی در شهر‌ها و روستا‌های خوزستان، اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان، برگزاری نشست‌های تفسیر قرآن توسعه ائمه جمعه، برگزاری مراسمات مناجات خوانی و… از جمله فرهنگی و قرآنی ذیل طرح «مسطورا» در استان است.

طراحی ۵۰ فعالیت فرهنگی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار