کد خبر: ۱۴۶۶۸
مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت| رسالت بوذری عنوان کرد

«محفل» یک برنامه بی‌سابقه در تاریخ تلویزیون

بوذری معتقد است که در تاریخ تلویزیون، تولید برنامه‌ای همچون «محفل» با موضوع قرآنی با چنین عظمتی بی‌سابقه بوده است و اظهار امیدواری کرد که مردم با مشاهده آن حس خوشایندی داشته باشند.
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، با توجه به اقبال ویژه‌ای که مخاطبان روزه‌دار از پخش فصل نخست برنامه «محفل» داشتند، دست‌اندرکاران تولید این برنامه با دورخیز و وسواسی خاص پیگیر روند تولید فصل جدید این برنامه بودند. به همین مناسبت خبرگزاری ایکنا با رسالت بوذری، مجری این برنامه، به گفت‌وگو پرداخته‌است که در ادامه می‌خوانید.


بیشتر بخوانید:

«محفل» با شرکت‌کنندگان جهانی می‌آید


تولید موفق فصل نخست محفل، سطح توقع مخاطب را بالا برد. طبیعتاً برآورده شدن این سطح از انتظارات به وجود آمده در فصل دوم این برنامه، نگرانی‌هایی را برای دست‌اندرکاران آن ایجاد کرده است. شما هم چنین نگرانی داشتید؟

بله، به طور قطع. این نگرانی وجود دارد به ویژه اینکه همانطور که اشاره شد، توقع مخاطب از این برنامه بالاست، چرا که فصل اول آن با توفیق همراه بود و نه تنها در ایران، که در خیلی از کشور‌های اسلامی هم دیده شد. از آنجا که از نزدیک شاهد تلاش همکاران در گروه تولید این برنامه بودم باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به حساسیت به وجود آمده، دوستان همکارم سه‌ماه پس از پخش فصل اول یعنی حدود هشت‌ماه پیش، مقدمات تولید فصل دوم را فراهم کردند تا همه‌چیز در موعد مقرر و سر وقت رخ بدهد و به دور از شتابزدگی، مجموعه‌ای تولید شود که درخور مخاطبان باشد تا شرمنده مردم نشویم.

نقاط قوت فصل دوم در قیاس با فصل قبل چیست؟

باید به طراحی و احداث استودیوی ضبط و دکور این فصل از محفل اشاره کنم. بار‌ها در ایام ضبط این مجموعه به این نکته اشاره کرده‌ام که در تاریخ تلویزیون، تولید چنین برنامه‌ای با موضوع اعتقادی با چنین عظمتی بی‌سابقه بوده است. امیدوارم که مردم حس خوشایندی از تماشای آن داشته باشند.

سطح کیفی میهمانانی که به این برنامه دعوت شده‌اند از فصل نخست متفاوت است؟

تلاش شده است که چنین اتفاقی بیفتد، اما پس از پخش، مردم باید در مورد آنچه اتفاق افتاده است، قضاوت کنند. آنچه در مورد آن مطمئنم این است که میهمانانی که شما روی صحنه برنامه محفل مشاهده خواهید کرد حاصل چندین‌بار غربال هستند، یعنی افرادی معرفی شدند و سپس گروهی از میان آن‌ها افرادی را برای مرحله بعدی انتخاب شدند و در مراحل بعد نیز با توجه به مؤلفه‌های دیگری که مد نظر بود، افرادی گزینش و انتخاب شدند تا بهترین‌ها را در زمان پخش این برنامه شاهد باشیم.

به نظر شما مجری یک برنامه مناسبتی چه تفاوتی با سایر مجریان دارد و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پس از قریب هجده سال که برنامه‌های مختلفی را اجرا کردم، از نظر شخصیتی برای مردم و مخاطبان آشکار هستم. برای من برنامه کوچک و بزرگ معنا ندارد و هر برنامه‌ای که اجرای آن را قبول می‌کنم، صد خودم را می‌گذارم. بدون تعارف برنامه «محفل» برای من بسیار عزیز است، وقتی یک برنامه کوتاه و کوچک برای من اهمیت دارد، قطعاً برنامه بزرگی همچون محفل از اهمیت دوچندانی برخوردار است و وقتی با یک گروه کاربلد و حرفه‌ای همراه و همکار می‌شوم، تمام تلاشم را می‌کنم و می‌دَوَم تا به آن‌ها برسم.

مجری برنامه‌ای همچون «محفل» باید از چه میزان آمادگی برخوردار باشد و از چه مدت قبل بر روی خود و به‌روز کردن اطلاعاتش کار کند؟ آیا شما سیر مطالعاتی ویژه‌ای برای تولید فصل دوم داشتید؟

تقریباً از دو ماه پیش بر روی متن پلاتو‌هایی که در این برنامه اجرا کردم، متمرکز شدم و هر آنچه به عنوان پلاتو در این برنامه خواهید شنید، ویژه «محفل» نوشته شده است. البته با توجه به مشغله کاری‌ام، در طراحی و نگارش آن‌ها یکی از دوستان همکارم مساعدت کرد. اعتقاد دارم که اجرای برنامه تنها این نیست که فردی در مقابل دوربین حاضر شود و مخاطب را به تماشای بخش بعدی برنامه دعوت کند، بلکه باید برای ارائه مطالب جدید زحمت کشید و مطالعه کرد و باید این امر مورد توجه دوستان هم‌صنف و همکارانم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:

لزوم استمرار و تداوم اجرای طرح ملی قرآنی «زندگی با آیه‌ها» برای مردم

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار