کد خبر: ۱۵۰۵۰
فارس | گردهمایی دینی به زبانی دیگری

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

حسینیه کودک و نوجوان یکی از ابتکاراتی است که این بار در شهرستان مهر در استان فارس توانسته است مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسینیه کودک و نوجوان یکی از مسائلی است که نیاز به آن با رشد نسل جدید و پیچیده‌تر شدن فرایند رشد آنان، بیش از هر زمان دیگری در جامعه حس می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا، طلبه جوانی است که در شهرستان لامرد و مهر در استان فارس، از سال گذشته فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد فضای مذهبی برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است و توانسته است تاکنون بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان در رده‌های سنی ۴ الی ۱۴ سال از این شهرستان را به همراه چند طلبه دیگر گرد هم جمع کند و برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها اجرا کند.

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

وی در این باره با اشاره به راه اندازی حسینیه کودک و نوجوان در شهرستان مهر گفت: سال گذشته بود که به همراه چند طلبه جوان مبلغ دیگر، این فکر به سرمان زد تا برای کودکان و نوجوانان شهرستان، محیطی امن و سرگرم کننده به همراه آموزش‌های دینی راه اندازی کنیم؛ به دنبال این تصمیم با توجه به گرمای هوا، با استفاده از چادر و داربستی که در اختیار داشتیم، محیطی را ایجاد کردیم و برای آموزش کودکان در زمینه‌های مختلف برنامه ریزی کردیم. به دنبال فعالیت‌هایی که سال گذشته داشتیم، امسال در فضایی جدید و سربسته توانستیم فعالیت خود را دنبال کنیم و خانواده‌ها با خیال راحت تری نسبت به سال گذشته فرزندان خود را به مجموعه ما فرستادند.

حجت‌الاسلام ارودا با اشاره به رویکرد این حسینیه و نحوه آموزش‌ها افزود: در این حسینیه فعالیت‌هایی مانند آموزش‌های قرآنی و دینی، نقاشی و بازی‌های سرگرم کننده آموزش داده می‌شود؛ افراد بعد از ورود به گروه، با توجه به سن و استعداد و علاقه‌ای که دارند، در گروه مربوط به خود فعالیتشان را آغاز می‌کنند.

با کودکان و نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم

وی با اشاره به ترکیب مربیان این حسینیه گفت: گروه ما از ۸ طلبه آقا و ۴ طلبه خانم تشکیل شده است که ۴ نفر از آقایان و ۲ نفر از خانم‌ها از بومیان استان و مابقی از استان‌های قم و تهران هستند.

این طلبه فعال در حوزه کودک و نوجوان با اشاره به تخصصی بودن کار در حوزه کودکان و نوجوانان عنوان کرد: کار در حوزه تربیتی خصوصا در رده سنی کودک و نوجوان نیازمند شناخت و مهارت بالایی است؛ به همین منظور از تعدادی طلبه که در حوزه علمیه قم به صورت تخصصی در زمینه کودک و نوجوان فعالیت دارند و آموزش دیدند و تجربه بالایی دارند، دعوت کردیم تا در کنار ما حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام ارودا در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های شما مربوط به چه زمان‌هایی است، تصریح کرد: فعالیت ما سال گذشته و امسال تنها در ماه مبارک رمضان انجام شد، ولی برای ماه محرم پیش رو و تابستان نیز برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان داریم. آموزش مبانی دینی به زبان رده‌های سنی غیر از بزرگسالان یکی از ابتکاراتی است که در سال‌های اخیر توسط سازمان تبلیغات اسلامی و زیر مجموعه آن با کمک حوزه‌های علمیه در قالب حسینیه‌های کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و در اعیاد و عزاداری‌های مذهبی توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند و مردم زیادی را به سمت این حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی -مذهبی بکشاند.

ارسال نظر