کد خبر: ۱۵۳۶۰
۱۵ اردیبهشت | حجت‌الاسلام قمی در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت‌الاسلام قمی در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم بیان کرد: در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شرکت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نوزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن اظهار کرد: تنوع شرکت کنندگان در نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک حفظ قرآن کریم تنوع جالبی است یعنی از طرفی بیش از ۵۰۰ نفر بالای ۵۰ سال داریم و از سوی دیگر افزون بر ۵۰ نفر زیر ۱۱ سال هم شرکت دارند.

وی ادامه داد: پررنگ شدن فضای قرآنی کشور به خوبی در این آزمون مشاهده شد.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند. تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند. حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آن‌ها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیر‌ها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند. همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند.

گفتنی است نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، به صورت هم زمان در سراسر کشور برگزار شد.

ارسال نظر