کد خبر: ۱۵۵۲۹
گزارشی کوتاه از بازدید رهبر انقلاب از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یک روز اردیبهشتی با کتاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مدت ۳ ساعت از غرفه‌های مختلف کتاب بازدید کردند.
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

یک روز اردیبهشتی با کتاب

رهبر انقلاب در این بازدید ضمن گفتگو با ناشران، نویسندگان و صاحبان غرفه‌های کتاب، از نزدیک در جریان تازه‌های نشر و وضعیت بازار کتاب و همچنین میزان استقبال از نمایشگاه قرار گرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازدید از نمایشگاه کتاب در مصاحبه‌ای، انگیزه خود از چنین بازدیدی را در درجه اول میل شخصی و علاقه به کتاب برشمردند و افزودند: یکی دیگر از دلایل بازدید از نمایشگاه کتاب، زمینه‌سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است.
ایشان در توصیه به مسئولان امر فرمودند: مسئولین دولتی مثل وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات و امثال این‌ها بایستی به کسانی که در کار نشر کتاب و تولید کتاب فعّال هستند، کمک کنند. ما نیاز داریم به اینکه به این‌ها کمک بشود. البتّه من امسال که به این مراکز کتاب مراجعه کردم و سؤال کردم، معلوم شد کمک‌هایی از طرف مسئولین به همه یا بعضی از ناشرین می‌شود. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید در زمینه تولید کتاب مناسب برای نسل جوان و «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم» نیز باید در زمینه ترویج کتابخوانی میان نوجوانان و جوانان بیش از پیش تلاش کنند تا هم زمینه کتابخوانی فراهم شود و هم کتاب خوب در اختیار آنان قرار گیرد.
ایشان در سخنان خود درباره ۳ موضوع ویژه تاکید کردند که در این زمینه‌ها کمبود کتاب خواندنی داریم و باید درباره آن‌ها تبیین شود؛ مشروطیت، دفاع مقدس و همین طور امام خمینی (ره) ۳ موضوعی بودند که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که کتاب‌هایی مناسب و خواندنی درباره آن‌ها تولید شود.
گفتنی است در جریان دیدار ایشان از غرفه انتشارات امیرکبیر، مرقومه کوتاهی بر صفحه نخست یکی از جلد‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نگاشتند. ایشان پیش از این نیز درباره این کتاب گفته بودند: «من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم... در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفی کردم. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به قلم مرحوم مهدی آذر یزدی، کتاب نام‌آشنای انتشارات امیرکبیر است که داستان‌های کهن فارسی را به زبان کودکان و نوجوانان بازخوانی می‌کند و چاپ نود و نهم آن در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

یک روز اردیبهشتی با کتاب

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار