کد خبر: ۱۵۶۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

امامان محلات باید محور تحول مساجد باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امامان محلات باید محور تحول مساجد و رسیدگی به مشکلات مردم باشند.
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در رویداد توانمندی «شهید شهرکی» ویژه امامان محله و کنشگران مسجدی در سالن اجتماعات مدرسه صدرای اردبیل در سخنانی اظهار کرد: بنیاد هدایت کشور در تولید نرم افزار مدیریت مسجد موفق عملکرد و توانسته به تولید دانش در این زمینه بپردازد.

وی افزود: با همه فراز و نشیب ها، تصمیمات و نظریات در حوزه مساجد، همگان بر این امر اتفاق نظر دارند که مدیریت و فرماندهی مسجد باید به دست روحانیون انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به دیدار مسئولین ادارات و نهاد‌های مختلف با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جمع مسئولین ادارات مرتبط با امور فرهنگی و دینی تاکید کردند که «مسجد فرمانده دارد و فرمانده مسجد،  امام مسجد است.»

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر ویژه امامان محله تاکید کرد و افزود: فردی که در راس یک مسجد قرار می‌گیرد با دین و دنیای مردم در ارتباط است و باید با آموزش و گزینش در چنین جایگاه مهمی قرار گیرد.

وی افزود: اگر امام جماعت با دانش مدیریت آشنا باشد، بسیاری از مشکلات مسجد و محله به دست او برطرف می‌شود لذا باید به ترازی از فعالیت برسند که غیر از مدیریت مسجد، مشغله دیگری نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: ادارات و نهاد‌ها باید با دوری از تصدی گری، به عنوان معین و همراه در امور مساجد در کنار امام محله بوده و در حل مشکلات مردم محلات، راهگشا باشند.  

حجت الاسلام جعفرزاده توجه به جهاد تبیین و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را از وظایف مهم امامان محله عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف دشمن مدیریت افکار و اندیشه‌ها مردم با عقاید پوچ و بی منطق است که امامان محله با جهاد تبیین و گره گشایی از ذهن مردم باید با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

وی در پایان از امامان محله خواست در شبکه سازی اقشار مختلف در محلات اعم از جوانان، بانوان و نخبگان علمی و فرهنگی، در راستای ایجاد مساجد شاخص، پر مخاطب و تمدن ساز تلاش کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار