کد خبر: ۱۵۷۶۵
به وسیله مراکز قرآنی استان؛

طرح آزمون‌های “حفظ عمومی قرآن” در مراکز قرآنی زنجان برگزار می‌شود

طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را در مراکز برگزار می‌کنند.
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی با اعلام این مطلب گفت: طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به طور مستمر در استان در حال برگزاری بوده و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را بصورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل ۴ آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می‌توانند با تعریف رشته‌های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند. با توجه به آغاز ثبت نام مدارس و مراجعه حافظان جهت اخذ گواهی حفظ، جامعه القرآن الکریم زنجان واحد خواهران و واحد برادران و خانه قرآن مبین در زنجان، موسسه انوار وحی و جامعه القرآن الکریم در شهرستان ابهر و خانه قرآن طا‌ها و جامعه القرآن واحد قیدار ۱۰ رشته از آزمون‌های حفظ عمومی را در سامانه تعریف کرده و طی اواخر اردیبهشت ماه و خردادماه سالجاری این آزمون‌ها در مراکز قرآنی برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار