کد خبر: ۱۵۹۳۰
پژوهشکده باقرالعلوم | به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

کتاب «مکتب امام خمینی (ره) به روایت رهبر معظم انقلاب» منبعی برای تشریح اندیشه‌های امام است

کتاب «مکتب امام خمینی (ره) به روایت رهبر معظم انقلاب» منبعی مهم در راستای تشریح اندیشه‌های امام (ره) برای رستگاری انقلاب اسلامی است که پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شده است.
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «مکتب امام خمینی (ره) به روایت رهبر معظم انقلاب» با تحقیق و تنظیم محمدرضا فلاح شیروانی به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام در قطع رقعی، ۶۹۶ صفحه توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شده است.

این کتاب شامل ۳۱ سخنرانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در سالگرد‌های رحلت امام خمینی (ره) ایراد شده‌اند. این سخنرانی‌ها راهنمایی‌هایی برای رستگاری انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و نگاهی به اهداف و مقاصد بنیان‌گذار انقلاب ارائه می‌دهند.

این اثر، مجموعه‌ای از مباحث مهم و تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف فکری، فرهنگی و سیاسی است که براساس اندیشه‌ها و آموزه‌های امام خمینی (ره) شکل گرفته و شامل محتوا‌های زیر است:

اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره)، بیم و امید (خوف و رجاء) از منظر امام خمینی(ره)، خودآگاهی تاریخی و مسجد طراز اسلامی، فرهنگ خودسازی و خدمت‌رسانی، ریشه‌های انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان، شخصیت و نهضت امام خمینی(ره)، تحلیل ابعاد شخصیت امام خمینی(ره)، شاخص‌های مکتب امام خمینی(ره) مانند عدالت اجتماعی، مردم‌داری، پاسداری از ارزش‌ها، معنویت، خودباوری، اعتمادبه‌نفس و ...

کتاب «مکتب امام خمینی (ره) به روایت رهبر معظم انقلاب» به عنوان یک منبع مهم برای درک عمیق‌تر از مکتب امام و تأثیر آن بر جامعه ایران و جهان اسلام شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر