کد خبر: ۱۶۰۵۴
انتشارات سوره مهر| با انتشار خاطرات مصطفی یعقوبی

دریاچه ماهی خواندنی شد

کتاب «دریاچه ماهی» نوشته مهرنوش یعقوبی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیبغات اسلامی،  کتاب «دریاچه ماهی» نوشته مهرنوش یعقوبی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب دختر مصطفی یعقوبی است. یعقوبی که همواره خاطرات پدرش برایش جذاب و شنیدنی بوده، از غواصان کربلای ۴ تا شهادت فرمانده‌اش شهید محمود مرادی، از درس‌هایی که پدرش گرفته تا رنج‌هایی که کشیده، از شهادت بهترین دوستش تا تنهایی‌اش در سد دز، تصمیم می‌گیرد همه این خاطرات را بنویسد.

در برشی از این کتاب می خوانیم؛

«هرچه پیش می‌رفتم و تقلامی‌کردم از خاکریزهایمان خبری نمی‌شد. ناامیدی بر من غلبه می‌کرد. ضعف بدنم بیشتر و بیشتر می‌شد. هربار که موج انفجار زیر آب فرویم می‌کرد و بیرون می‌آمدم، راهم در بین نی‌ها گم می‌شد و به دور خودم می‌چرخیدم.»

«دریاچه ماهی» در 13 فصل نگارش‌ شده که دهه پنجاه و دوران نوجوانی راوی را تا سال 67 و پایان خدمت سربازی روایت می‌کند.
نویسنده گفت‌و‌گو با مصطفی یعقوبی را از اردیبهشت سال 1398 آغاز و سپس گفت‌و‌گوها را بر اساس توالی رویدادها و محتوایشان فصل‌بندی و بازنویسی کرده است. نویسنده به گفته خودش سعی کرده به اصل خاطرات وفادار بماند و آن‌ها را بدون دخل و تصرف روایت کند.

از ویژگی‌های کتاب می‌توان به بیان ساده و صمیمی نویسنده اشاره کرد که بدون اغراق، احساسات و عواطف راوی را نگاشته که به خواننده کمک می‌کند با فراز و نشیب‌های ماجرا و تحولات فکری و احساسی شخصیت اصلی داستان همراهی و هم‌ذات‌پنداری کند. از دیگر موضوعات قابل توجه «دریاچه ماهی» پرداختن به موضوع «خصیصه انسان‌سازی» جبهه است. چنان‌که در دل روایت به تغییر مثبت و رشد فکری، عقیدتی، احساسی و هیجانی راوی پی می‌بریم، اینکه راوی چگونه در مواجهه با حوادث جنگ و جبهه و رویارویی با انسان‌های مختلف، درست در سن بلوغ و خامی، اعزامش به خط مقدم سبب تحولش می‌شود.

«دریاچه ماهی» به همت دفتر پایداری حوزه هنری استان مرکزی با شمارگان 300 نسخه در 286 صفحه با قیمت 255 هزار تومان در دسترس علاقمندان است.

ارسال نظر