کد خبر: ۱۶۰۹۶
انتشارات سوره مهر| انتشار به مناسبت حج سال ۱۳۹۴؛

روایتی صادقانه از غم‌انگیزترین حج تاریخ در «خیابان ۲۰۴»

کتاب «خیابان ۲۰۴» نوشته زهرا کاردانی درباره حج سال ۱۳۹۴ است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ‌کتاب «خیابان ۲۰۴» نوشته زهرا کاردانی درباره حج سال ۱۳۹۴ است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کتاب مورد اشاره از معدود آثاری است که درباره فاجعه منا از زبان شاهدان عینی آن نوشته شده است. نویسنده برای تکمیل کار خود تنها به خانواده شهدا بسنده نکرده و برای اولین‌بار پای صحبت تیم تفحص شهدا در عربستان نیز نشسته است؛ روایتی دسته اول از اولین شاهدان ماجرا که به گفته نویسنده در آن روزها با صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای مواجه شده‌اند و حتی بعضی از آنها، تا مدت‌ها برای کاهش فشارهای عصبی از قرص‌ استفاده کرده‌اند.

زهرا کاردانی که پیش از این با کتاب «زن آقا»شناخته شده‌است، در این اثر انصاف را رعایت کرده و مراقب بوده تا احساسات ملی‌اش بر نوع نگارش و قلمش چیره نشود. با وجود آنکه فاجعه منا یک مسئله ملی بود، اما خیابان ۲۰۴ یک روایت صادق است از آنچه در حج ۹۴ رخ داد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:«محمدرضا بهبودی‌فر دقیق‌ترین آدمی‌ است که توی زندگی‌ام دیده‌ام. توی صوت‌هایی که از مجید مرزانی گرفته بودم، یک جا می‌گوید: «من ساعت هفت و هشت دقیقه رمی‌ اَم را انجام دادم.» حساب ساعت و دقیقه و باقی کارهایش در همین اندازه باریک و ظریف است. شغل او این‌طور ایجاب می‌کند یا شخصیت خودش از ابتدا این‌گونه بوده نمی‌دانم. مصاحبه با او از این جهت که عضوی از گروه تفحص شهدا بوده اهمیت دارد. اما مهمتر از آن، او کسی‌ است که شهید غضنفر رکن‌آبادی را از بین مجروحان حادثه منا پیدا کرده، آخرین نفری که او را دیده است.»

ارسال نظر