کد خبر: ۱۶۰۹۸
انتشارات سوره مهر| با تجربه‌نگاری یوسف القدره و فانته الغره

کتاب «لهجه‌های غزه‌ای» منتشر شد

کتاب «لهجه‌های غزه‌ای» با 136 صفحه که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده از دل بمب و آتش و جنگ و البته مقاومت فلسطین آمده است؛ جایی که بوی دود و خون و اشک در هاله‌ای از امید میان صفحاتش حس می‌شود.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «لهجه های غزه ای» با 136 صفحه که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است دو نویسنده دارد. نفر اول یوسف القدرة، شاعری ساکن خان‌یونس در باریکۀ غزه که با زاویۀ نگاهی باز، به تماشای رویدادهای اطرافش نشسته و آنها را به همراه تجربیات شخصی خود برای خواننده باز گفته است.

نفر دوم یک شاعره فلسطینی‌الاصل مقیم بلژیک به نام فاتنه الغره است. او که برای دیدن خانواده و برادرانش به غزه رفته بود، با شروع حملۀ زمینی اسرائیل به غزه در آنجا گرفتار شد و تا دو ماه بعد که موفق شد مجوز رفتن به مصر و سپس بلژیک را بگیرد، شش یادداشت از مجموعه یادداشت‌های این کتاب را نوشت.

«لهجه‌های غزه‌ای» از دل بمب و آتش و جنگ و البته مقاومت فلسطین آمده است. جایی که بوی دود و خون و اشک در هاله‌ای از امید میان صفحاتش حس می‌شود. انگار که آمده تا دست‌مان را بگیرد و بکشاند در قلب روزمره تلاش برای زندگی در کنار زنده ماندن آن هم وسط جنگ و در بین پرنده‌های آهنینی که تکه‌ای از جهنم را روی شهر و خانه‌ات می‌ریزند.

در برشی از این کتاب می خوانیم؛

«...آن روز عمو محمودت تنها پسرش احمد را روی شانه‌هایش گرفت و رفت تا او را زیر بمباران دفن کند. احمدی که تازه ۲۱ سالش تمام شده بود. هوس یک لیوان قهوه کرده بود. رفت، درحالی که لیوان قهوه در جیبش و گلوله‌ای در سرش برگشت. گفته بودم چطور خطی از براق در یک طرف دهانش راه افتاده بود؟...»

 

ارسال نظر