کد خبر: ۱۶۱۷۷
یزد| مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی بنیاد هدایت:

سنت امام محله احیا می‌شود

مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی بنیاد هدایت از اجرای طرح توانمندسازی امامان محلات خبرداد و گفت: امام محله به همراه گروه‌های میانجی مسائل محله را حل و فصل می‌کنند.
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

سنت امام محله احیا می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی موحد در حاشیه رویداد شهید شهرکی در استان یزد اظهار کرد: طرح ملی شهید شهرکی گام سوم طرح‌های توانمندسازی امامان محله از چهارم گام طراحی شده است.

وی افزود: بنیاد هدایت در گام اول برای توانمندسازی و تعالی شبکه امامت، کنشگران مسجدی اعم از بانوان و جوانان مرتبط با مسجد برگزار شد.  

مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی بنیاد هدایت در این راستا یکی از طرح‌های پیگیری شده طرح شهید شهرکی است که بعد از عملیاتی شدن دو طرح شهید آرمان و شهید اصلانی قرار دارد.  

موحد تشریح کرد: طرح شهید آرمان با محوریت مقوله امامت در شهر قم برگزار شد و در این رویداد فناوری‌های روایت کردن اخبار، مدیریت خبر، پاسخ به شبهات و رویاپردازی در خصوص مسجد مطلبوب مباحث مطرح شد.  

وی ادامه داد: طرح شهید اصلانی نیز در گام دوم و با حضور اعضای بنیاد هدایت، در شهرستان‌ها برگزار شد، این اعضا با کنشگران مسجد، امامان جماعت و حلقه‌های میانی خود ارتباط گرفتند و مباحثه داشتند تا افراد در فضای محله توانمند شوند و مردم جهادگر تبیین شوند، با این هدف که مردم در یک موضوع ورود کرده و جهاد تبیین انجام دهد.  

مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی بنیاد هدایت تصریح کرد: گام سوم نیز طرح شهید شهرکی با هدف ارائه نمونه ماکتی و کوچک از کنش و جهاد تبیین بود، تا در ادامه کنشگران با همراهی مردم عملیات‌هایی را تعریف کرده، طراحی و اجرا داشته باشند.  

موحد تصریح کرد: محلات ما با جهاد تبیین می‌تواند پیشرفت کنند چرا که جزء مهمی از حل مسائل محله به واسطه حل گره‌های ذهنی مردم محله است این اتفاق دید و نگاه تازه‌ای به مردم داده و کل محله را متحول می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: در نهایتا رقابت ملی دیگر شکل می‌گیرد، امام محله به همراه کنشگران و گروه‌های میانجی خود تا اواخر تابستان طرح‌هایی را ارائه و عملیاتی می‌کنند که مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برترین‌ها به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار