کد خبر: ۱۶۱۹۰
در جلسه مشترک تاکید شد:

توسعه همکاری تبلیغات اسلامی و دادگستری اردبیل در کاهش آسیب‌های اجتماعی

در جلسه مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بر توسعه همکاری فی مابین تاکید شد.
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جلسه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه تبلیغی دینی کشور از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، معنوی،   از محتوای مناسبی برای آگاهی بخشی به اقاشر مختلف برخوردار است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تقویت مبنای حقوقی در بین مبلغین را ضروری دانست و افزود: تولید محتوا و نرم افزار در حیطه مسائل تبلیغی توسط بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود که در این خصوص توانمند سازی مبلغان  مورد تاکید است.

وی شبکه تبلیغی را فراتر از جامعه روحانیون و مبلغان عنوان کرد و افزود: کنشگران فرهنگی و تبلیغی صرفا به روحانیون محدود نمی‌شوند بلکه شبکه شعرا و مادحین نیز از جایگاه اجتماعی فاخری برخوردار بوده و با بیان اشعار پرمحتوا پیام مورد نظر را مخاطبین ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: شبکه کنشگران بانوان فعال اثرگذار در مساجد و هیئت‌های مذهبی و نیز شبکه گسترده  فعالان فضای مجازی، مربیان طرح امین، مدیران ۳۰ مدرسه شاخص از دیگر ظرفیت‌های مهم تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت تبیین مسائل اولویت دار در بحث آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل تاکید کرد و افزود: نزاع و درگیری، طلاق، اعتیاد، طلاق عاطفی و عدم رعایت اخلاق اجتماعی از جمله مباحثی است که باید در برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در حال حاضر بستر تربیتی و فرهنگی به نام غدیر، قربان و محرم را با مسائل اجتماعی پیوند زده و جلسات مخصوص با موضوع انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری را تمام شهرستان‌ها برگزار می‌کند.

وی در ادامه از آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای توسعه همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای اعزام روحانیون و فعال فرهنگی و تبلیغی برای تبیین و روشنگری در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

در ادامه دکتر جهانگیر جوانمرد معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در سخنانی، اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تبلیغات اسلامی اهداف مشترک دارند که با تعامل سازنده نتیجه بهتر دریافت خواهد شد.

وی روحانیون را ظرفیت فرهنگی مناسبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: روحانیون منبری موضوعات مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را تبیین می‌کنند که این ظرفیت فرهنگی بسیار موثری در کاهش جرایم است. است

جوانمرد افزود: روحانیون بلحاظ ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه با مردم مردم می‌توانند مهارت‌های ارتباطی و نحوه صحیح گفتمان را مردم بیان کنند چرا مه عدم اطلاع از این مهارت‌ها عامل اصلی بروز نزاع و درگیری در جامعه است.

وی مباحث خانواده، مهریه و طلاق را عمده مسائل در حوزه مسائل اجتماعی عنوان کرد و افزود: در بحث ازدواج و طلاق نیازمند تبیین هستیم که در این زمینه روحانیون می‌توانند در منابر سخنرانی در خصوص ازدواج و تبیین اهمیت  مشاوره قبل از ازدواج بپردازند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: متاسفانه خانواده‌ها در عصر کنونی بعد از بروز اختلاف و تصمیم برای طلاق، به مشاوره فکر می‌کنند در حالیکه اگر مشاوره قبل از ازدواج انجام شود، از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد  شد.

وی افزود: ضروری است در سال دوبار قبل از ماه‌های رمضان و محرم نشست‌های مشترک با روحانیون منبری در راستای همکاری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برگزار شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار