کد خبر: ۱۶۱۹۸
۲۳ خرداد| رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه رویداد «مقام مجنون»:

کسی که خادم حضرت سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد

رویداد «مقام مجنون» ویژه نکوداشت پیرغلامان حسینی برای سومین سال متوالی به همت بنیاد دعبل خزاعی روز چهارشنبه مورخ 23 خرداد در مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار شد.
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد «مقام مجنون» آئین تکریم و نکوداشت پیر غلامان هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: پیر در ادبیات و مکتب ما الزاماً به معنای کهن سال، سن و سال بالا نیست، بلکه پیرغلام، مرشد، راه بلد و با تجربه است که دست جوان را می‌گیرد و راه می‌برد.

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب حسینی آداب خود را دارد عنوان کرد: ۴۰ جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و روایت شده که ۱۸ جوان از بنی هاشمی بوده است، اما اولین سری که به کوفه فرستاده شد سر حبیب ابن مظاهر بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه همه افتخارمان این است که نوکر پیرغلامان سیدالشهداء(ع) هستیم اظهارداشت: پیر مکرم است و با افتخار دست خود را بر سینه می‌گذاریم و در مقابل بزرگ‌تر که عمری در خود را وقف امام حسین‌(ع) کرده و خادمی این درگاه را داشته تعظیم می‌کنیم.

وی افزود: کسی که خادم امام رضا (ع) بود، خادم مردم بود، شهید جمهور شد. کسی که به اخلاص نزدیک ترند نزد خدا عزیز هستند. آن کسی که خادم سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد و به خادمان خدمت می‌کند. کار چای‌ریزان و آشپز‌های هیأت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین مقرب‌تر است. دست آشپز‌ها و چای‌ریزان را می‌بوسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این پرچمی که به اهتزاز درآوردید معنای مقاومت و حقیقت است، از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار