کد خبر: ۱۶۲۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مهمترین رسالت تبلیغات اسلامی، هدایت نسل نو به سمت معارف دینی است

حجت الاسلام یوسفی، در سنوات اخیر حضور مردم در مناسبت های دینی و مذهبی با فعال کردن حلقه های اسلامی در ترویج دین و سبک زندگی اسلامی مورد توجه تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی یوسفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امسال سالروز تاسیس سازمان تبلیغات با دهه امامت و ولایت متقارن شده است، گفت: ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی نشر معارف دینی در جامعه است و نقطه اوج این فعالیت‌ها از غدیر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی در طی این سال‌ها با تمام توان در حوزه تبلیغ دین در مساجد، هیأت مذهبی و آحاد مردم فعالیت می‌کند، ادامه داد: در سنوات اخیر حضور مردم در این عرصه‌ها با فعال کردن حلقه‌های اسلامی در ترویج دین و سبک زندگی اسلامی و دخیل کردن آحاد مردم در دستور کار قرار گرفت.

یوسفی با یادآوری اینکه تقویت تشکل‌های قرآنی، هیأت مذهبی و ترویج معارف اهل بیت، حوزه تبلیغ دین در مساجد، استفاده از ظرفیت فضای مجازی مورد تاکید است، افزود: مهمترین رسالت امروز ما هدایت نسل نو به سمت معارف دینی است. تلاش می‌کنیم در تمام حوزه‌ها ورود به حوزه نسل نو اتفاق بیفتد، همگانی کردن برخی مناسبت‌ها و رویداد‌ها که نتوانسته ایم مردم را پای کار بیاوریم از جمله موضوع غدیر مورد تاکید سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به موضوع مردمی سازی فعالیت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: وظیفه تبلیغات اسلامی بستر سازی و حمایت از این فعالیت‌ها است.

وی با تشریح برنامه‌های حوزه‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد انقلابی در حوزه ارتقای زیرساخت‌های مسجد از طریق ارتقای امامان جماعت مسجد پای کار آمده است. یکی از مشکلات مساجد مناطق دورافتاده و حاشیه شهر‌ها عدم حضور امام جماعت در مسجد است و در تلاش هستیم تا از ظرفیت روحاینون و علما برای فعال کردن مساجد اقدام کنیم.

یوسفی با یادآوری اینکه مساجد شهری با مشکل امام جماعت مواجه نیستند، گفت: در مناطق حاشیه‌ای پایگاه‌های اجتماعی فعال داریم و روحانیون مستقر در این مناطق جزو شاخص‌ها هستند در کنار کار‌های تبلیغی کار‌های محرومیت زدایی انجام می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه از طلاب و روحانیون جوانان با روحیه جهادی به عنوان امام جماعت در مساجد استفاده می‌شود، گفت:  معیشت این روحانیون یکی از مشکلات این قشر است امام مسجد در کنار کار‌های عبادی، برنامه تربیتی و رسیدگی به مشکلات مردم محله از دیگر کار‌های امامان مساجد مستقر است از اینرو باید فکری برای معیشت این روحانیون کرد.

وی تعداد مبلغان استان زنجان را ۷۰۰ نفر، روحانیون مستقر را ۴۰ نفر و روحانیون طرح هجرت را ۳۰ نفر و طلاب طرح امین در مدارس را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار مبلغ فعال در مجموع در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه ترویج نماز در تمام حوزه‌ها وظیفه ستاد اقامه نماز و وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی است، گفت: در ۹۰ درصد مساجد شهری استان زنجان نماز جماعت برقرار است از این تعداد نماز مغرب و عشا در تمام مساجد اقامه می‌شود نماز ظهر و عصر در ۶۰ درصد و نماز صبح در ۲۰ درصد برپا می‌شود.

یوسفی به برنامه‌های ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: در ماه محرم در حوزه رسانه تولید محتوا، در هیات مذهبی کمک به هیات و اختصاص زیرساخت‌ها و اقلام و برگزاری دوره آموزشی طلایه داران تبلیغ و اعزام روحانیون، برنامه‌های نسل نو با پویش‌های مختلف در حوزه کار‌های فرهنگی اجرا خواهد شد. همچنین طرح «زندگی با آیه ها» که در ماه رمضان شروع شده در ماه محرم ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار