کد خبر: ۱۶۷۰۲
حوزه هنری | از ۷ مرداد به مدت ۲۰ شب، «سراب» روی صحنه می‌رود

تالار وحدت میزبان نمایشی عاشورایی می‌شود

کوروش زارعی بازیگر، کارگردان و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: این روزها نمایش «سراب» به کارگردانی سیدجواد طاهری با موضوع امان‌نامه شمر به حضرت عباس (ع) برای اجرا در تالار وحدت در حال تمرین است.
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش «سراب» از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی است گفت: به عنوان بازیگر در نمایش «سراب» به کارگردانی سیدجواد طاهری مشغول به تمرین هستم. این نمایش نوشته سیدحسین فدایی حسین که اثری متفاوت در حوزه تئاتر مذهبی است، از ۷ مرداد به مدت ۲۰ شب در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

وی درباره موضوع نمایش «سراب» توضیح داد: این نمایش به موضوع پیشنهاد امان‌نامه شمر به حضرت عباس (ع) می‌پردازد. شمر به حضرت می‌گوید که اگر امان‌نامه را بپذیرد جنگ به پایان می‌رسد. شمر قصد دارد حضرت عباس را به سمت خود جلب کند. حضرت عباس (ع) به پیشنهاد امام حسین (ع) در مذاکره حضور پیدا می‌کند و با عزت از آن بیرون می‌آید و کاری عزت‌مندانه انجام می‌دهد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: نمایش «سراب» علاوه بر روایت تاریخ، مسائل امروز سیاسی جامعه ما و جهان را مدنظر قرار داده است. در این نمایش به صورت خیلی غیر مستقیم به اتفاقات سیاسی روز نظیر مذاکره برجام و همچنین مسائلی نظیر جنگ غزه پرداخته می‌شود.

وی تأکید کرد: نمایش «سراب» کار بسیار متفاوتی نسبت به آثار عاشورایی تولید و اجرا شده در تئاتر است. فضای این نمایش کاملاً تئاتریکال و دراماتیک است و از فضای کارهای مذهبی متداول متفاوت است.

زارعی در پایان با اشاره به اینکه عهده‌دار ایفای نقش شمر در نمایش «سراب» است، درباره دیگر بازیگران حاضر در این اثر گفت: در این نمایش هنرمندانی چون رحیم نوروزی، سیروس کهوری نژاد، علیرضا ناصحی، مجید امیری، داریوش نصیری و همچنین نزدیک به ۳۰ نفر از هنرمندان گروه حرکت، به ایفای نقش می‌پردازند. مژگان عیوضی نیز طراحی لباس نمایش «سراب» را بر عهده دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار