کد خبر: ۱۶۷۰۵
حوزه هنری | با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان در شبکه امید؛

مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن رفت

مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» که با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان، روایتی طنز و متفاوت از تاریخ جهان را ارائه می‌کند، از شبکه امید بازپخش می‌شود.
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «هیس، هیچی نیس!» به کارگردانی حسین حقانی مجموعه‌ای نمایشی است که قسمتی از رویدادهای تاریخی جهان را به زبان طنز برای نوجوانان تعریف می‌کند. این سریال که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته از۳۰ تیر، از شبکه امید بازپخش می‌شود.

مجموعه طنز «هیس، هیچی نیس!» از بخش‌های مختلفی از جمله «دادگاه»، «استعدادیابی»، «سرآشپز» و «تاریخ کاغذی» تشکیل شده که بخش «سرآشپز» ترکیبی از کار رئال و عروسکی است. در اين مجموعه از جمعی از بازیگران تئاتر حضور دارند که شامل ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی است. همچنین این بازیگران حدود ۷۰ نقش و شخصیت را در این مجموعه ایفا می‌کنند. مجید امیری، علی فرحناک، حمید لاجوردی، ماشالله کوهستانی، مهدی برقعی، مجید بخششیان، محمد حاج بابایی، مهناز رودساز، مهدی ملاک و جواد پیروزی از جمله این بازیگران هستند.

همچنین زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه این مجموعه هستند که فصل نخست آن در ٢۶ قسمت به نگارش درآمده است. این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.  

گفتنی است پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» که  سال گذشته برای نوجوانان کشوربرگزار شد، مرتبط با همین مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» بود. در هیس‌طوری سرگذشت استعمار و فاجعه‌های دردناک گوشه‌ای تاریک چند قرن اخیر جهان به اشتراک گذاشته شد که استعمارگران تمایلی به افشای واقعیت ندارند و ترجیح می‌دهند همیشه در سکوت باقی بماند.

مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی که اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است، از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش می‌شود.

 

تعداد بازدید : 1
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار