کد خبر: ۱۶۷۵۴
با حضور حافظامن قرآن کریم ،

مرحله شفاهی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان در زنجان برگزار شد

حجت الاسلام حمید حسنی، سرپرست اداره امور قرآنی زنجان از برگزاری مرحله شفاهی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان خبر داد.
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حمید حسنی، سرپرست اداره امور قرآنی زنجان گفت: مرحله شفاهی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران روز پنج شنبه ۲۸ تیر و روز‌های شنبه و یکشنبه ۳۰ و ۳۱ تیرماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

حسنی افزود: در این مرحله از آزمون از تعداد ۱۰۲ حافظ راه یافته به مرحله شفاهی؛ ۲۰ نفر در بخش برادران حاضر شدند و تعداد ۸ حافظ موفق به کسب حدنصاب رشته حسن حفظ شدند و در بخش خواهران نیز تعداد ۳۸ نفر در آزمون‌ها حاضر و تعداد ۱۲ نفر با کسب حدنصاب نمره به مرحله داوری بخش صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا راه یافتند.

در این مرحله ضمن ارزیابی صحت تلاوت حفظ و صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدای آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت کسانی که از این مراحل بیرون بیایند، می‌توانند مدارک درجات سه برای حافظان کل، مدارک چهار برای حافظان ۲۰ جزء و مدرک درجه پنج برای حافظان ۱۰ جزء را دریافت کنند.

برهمین اساس تعداد سوالات آزمون شفاهی در رشته ۱۰ جزء، ۵ سوال ۸ سطری، در رشته ۲۰ جزء، ۷ سوال ۸ سطری، رشته حفظ کل، ۱۰ سوال ۸ سطری و سوالات از قرآن‌های رایج ۱۵ سطری بود.

حد نصاب امتیاز در این آزمون در رشته‌های ۱۰ و ۲۰ جزء، کسب ۸۰ از ۱۰۰ امتیاز، رشته ۳۰ جزء، کسب ۸۰ از ۱۰۰ امتیاز  و رشته ۳۰ جزء جهت کسب درجه ۱و۲، کسب ۹۰ از ۱۰۰ امتیاز است.

آزمون نوبت دوم شفاهی، برای حافظان در آبان ماه برگزار خواهد شد که زمان ثبت‌نام آن در مهرماه اعلام شده است. تمامی راه‌یافتگان به آزمون شفاهی ۱۴۰۳، مجاز به شرکت در نوبت اول یا نوبت دوم و یا هر دو نوبت آزمون شفاهی هستند.

حجت الاسلام حسنی یادآور شد، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار