کد خبر: ۲۱۹۰

امروز در قبال وظیفه‌ای که داریم دچار آفت شده ایم

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت:. متاسفانه امروزه دچار آفت شده ایم آن هم در قبال وظایفی که از سوی ولی جامعه متوجه ما می‌شود و نباید فراموش کنیم ایشان جزو تئوریسین‌های اصلی انقلاب بوده و هستند.
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حریزاوی- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی- در اولین نشست دوره جدید بسیج سازمان تبلیغات اسلامی که حجت الاسلام قمی- رئیس سازمان- و مسئولان بسیج سازمان حضور داشتند گفت: امروزه مسئله اصلی این است که باید افرادی که مخاطب رهبری هستند متوجه ابعاد وظیفه‌شان بشوند، متاسفانه امروزه دچار آفت شده ایم، آن هم در قبال وظایفی که از سوی  ولی جامعه متوجه ما می‌شود و آن آفت« تسهیل» است و به نوعی سهل انگاشتن آن چیزی است که رهبر انقلاب فرموده اند.
وی در ادامه افزود: رهبری به صورت اساسی و بنیادی، مبتنی بر مبنا، مطلبی  مانند «جهاد تبیین» را بیان می‌کنند، از زمانی که رهبر انقلاب اسلامی وارد حوزه تئوری پردازی برای انقلاب شده اند، نیم قرن گذشته است، ایشان و شهید مطهری و شهید بهشتی، جزوه تئوریسین‌های اصلی انقلاب بوده و هستند.
حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: بار‌ها شاهد بودیم که رهبری با حدت و شدتی و با اهتمامی، موضوعی را مطرح می‌کند ولی ما متاسفانه این موضوع وقتی در اختیار دیگران قرار می گیرد، به یک سخنرانی و نهایتاً با یک توئیت و نوشته و یا یک نامه یا بخشنامه آن را تضییع می‌کنیم، این یعنی سهل انگاشتن که گویا تبدیل به یک سبک زندگی شده است، مثلا رهبری در سفر به بجنورد ، مصادیق سبک زندگی را بیان کردند ولی هنوز فرد یا جمعی که این فرامین را درست پیاده کنند پیدا نشده اند. حرف‌ها و رهنمود‌های رهبری یک بحث فنی است، یک طراحی متفاوت می‌خواهد، یک خلق جدید می‌خواهد، یک اثر جدید می‌خواهد، با کم کاری مسئولین و مردم، در بیانات رهبری کار به جایی می‌رسد که  ولی جامعه  از نظریه خودش صرفنظر می‌کند.
وی افزود: باید یک آسیب شناسی در رفتار مهندسی مجموعه‌های تابعه ولی فقیه انجام داد، به واقع هرآنچه که ما داریم انجام می‌دهیم نمی‌توانیم نامش را «تبیین» بگذاریم. این یک اشتباه تاریخی است، پیدا کردن یک چهارچوب عملیاتی چابک و موثر و تغییر دهنده، یعنی تغییر رویه‌های مخاطب و تغییر رویه‌های مخاطب، گام دوم است. در گام اول باید کمی بحث نظری شود و در گام دوم هم هم‌اندیشی و یک فرمان لازم است.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رهبری انقلاب بعد از روی کار آمدن دولت جدید، فقط یک فرمان در حوزه فرهنگ دادند، آن هم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی انسانی کشور. درخصوص بازسازی فرهنگی انسانی کشور باید به این نکته توجه داشت که در واقع ما تا این فریضه را خوب نشناسیم و به آن آگاه نباشیم، خوب نمی‌توانیم عمل کنیم. 
حریزاوی گفت: ما باید برای فریضه تبیین، افراد رسالت‌مند را شناسایی بکنیم؛  البته خودمان پیش از شناسایی افراد باید رسالت مند بشویم. رسالت‌مند بودن یک آدابی دارد، یک رسالتی دارد و افراد رسالت‌مند را دور خود جمع کنیم. افراد رسالت وبگردی نمی‌کنند، کپی نمی‌کنند بلکه برای خرج کردن این محتوای به دست آمده، حرص می‌خورند. شبکه‌ای درست می‌کنند که این شبکه نیز مثل خودشان باشد.
 قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تلقی خودم از ماموریت این جمع بسیجی ، راهبری مستضعفین است. اینجا سازمان بسیج مستضعفین است و در ضمن نباید مبنا بر این باشد که اگر کسی فقیر بود به انواع گناهان مبتلا شود و یا می‌شود. این عینک، عینک سرمایه‌داری است و انسان‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنند. پولدار و فقیر. فقیر یعنی آلوده، بدبخت معتاد، فاسد و پولدار غیر این هاست. ولی از نظر قرآن ، غنی و فقیر نداریم. مستضعفین می‌توانند تبیین گر باشند و سازمان بسیج باید مستضعفین را از نگاه و دیدگاه قرآن سازماندهی کند. 
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: حضرت آقا در مورد بسیج فرمودند که بسیج یک مزرعه بی حصار است و حصاری که تعیین می‌کند  مبنا را اسلام ناب قرار می‌دهد و بر روی آن عملیات می‌کند. 
وی گفت: درحوزه بسیج ،کار ملی لازم است، ارتباطی که بسیجی‌های اقماری با هم برقرار می‌کنند. بسیج طلاب، بسیج رسانه، بسیج هنرمندان و ... این‌ها خارج از سازمان تبلیغات هستند، یعنی شبکه‌های غیر متعارف که در جریان جهاد تببین نباید غافل از آن‌ها شویم و باید لشکرشان را سازماندهی کنیم. با سختگیری، رسالت‌مند بودن، حرف رو زدن، خلق کردن و غیره. ولی از بسیج توقع دیگری را می‌شود مطرح کرد که حرفی نو در قالبی نو در شکلی نو بزند آن هم جهت به ثمر رساندن «جهاد تبیین».

ارسال نظر