کد خبر: ۲۵۲۷
جلسه توجیهی مربیان طرح نهضت ملی نورالثقلین در اردبیل

جامعه باید در اولویت فعالیت های قرآنی باشد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری جلسه توجیهی مربیان طرح نهضت ملی نورالثقلین در اردبیل خبر داد.
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر در نشست «رویداد راه اندازی و اعطای مجوز به مراکز نهضت ملی جلسات خانگی نورالثقلین» در سخنانی، توجه به تعلیم قرآنی هم راستا با عترت و سیره زندگانی ائمه معصومین (ع) در متن زندگی مردم عنوان و اظهار کرد: عملی کردن فرامین الهی در خانواده و جامعه باید در اولویت فعالیت های قرآنی باشد.

وی به فعالیت ۳۰ مربی قرآن مجرب استان اردبیل در طرح ملی نورالقلین اشاره کرد و افزود: فعالیت های مربیان در استان اردبیل در سه محور تربیت قرآنی، مهارت‌های معارف اسلامی، آموزشی و تبلیغاتی اجرا و در جلسات خانگی برنامه تدریس و آموزش با برنامه ریزی مدون در حال اجرا است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به حضور مربیان قرآن از طریق وبینار در این جلسه اشاره کرد و افزود: در جلسه سراسری مربیان قرآنی نورالثقلین که در محل دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، مربیان استان اردبیل نیز به صورت وبینار در جلسه حضور یافته و از بیانات حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس دارالقرآن و حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران بهره مند شدند.

حجت‌الاسلام صابر افزود: در این جلسه سخنرانان بر لزوم توجه به ظرفیت هیئت های مذهبی و مساجد در اجرای طرح نورالثقلین تاکید و اهتمام به برگزاری جلسات خانگی و ایجاد زمینه و بستر برای حضور اعضای خانواده ها در دوره های قرآن و عترت و فراگیری مفهومی آیات الهی را از اولویت های اساسی در طرح نورالثقلین بیان کردند.

در این جلسه استاد رسول ناصر آزاد به نمایندگی از استان اردبیل به‌عنوان مدرس و عضو شورای راهبردی طرح نورالقلین و مفسر قرآن، در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از اجرای این طرح در استان پرداخت و گفت: تعداد ۲۰۰ جلسه خانگی در مرحله اول طرح نورالثقلین در استان اردبیل برگزار شده که این تعداد در حال افزایش است و مربیان مجرب استان اردبیل که در دوره توجیهی در مشهد مقدس شرکت کردند، با اطلاعات کافی و برنامه جامع به تدریس مطالب مورد نظر می پردازند.

در ادامه هر یک از مربیان ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، بر حضور مستمر در جلسات و دوره های آموزشی نورالثقلین و نیز تلاش برای افزایش تعداد کلاس های این طرح در مرکز استان و شهرستان های تابعه اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار