کد خبر: ۲۷۷۱

آزمون سراسری هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری آزمون سراسری هفدهمین دوره اعطای مدرک به حفاظ در اردبیل خبر داد.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر در سخنانی از برگزاری هفدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک علمی و تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در اردبیل خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت ۱۶۵ نفر حافظ قرآن در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمای اردبیل برگزار شد.
وی گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قران کریم هر ساله در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء به پشتوانه مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و به قبول شدگان مدرک معبتر از سوی سامان دارالقرآن الکریم اعطا می‌شود.

آزمون سراسری هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به حوزه‌های امتحانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در شهرستان اردبیل تعداد ۱۳۶ نفر شرکت کننده، شهرستان گرمی ۱۵ نفر و شهرستان پارس آباد تعداد ۱۴ نفر شرکت کننده، میزان توانایی و اطلاعات خود را در زمینه حفظ قرآن در اجزای ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن ارزیابی و به سوالات ارائه شده پاسخ دادند که از این تعداد، ۹۱ نفر خواهران و ۷۴ نفر برداران بودند.
حجت‌الاسلام صابر صریح کرد: همه اقشار در تمامی سنین در بخش خواهران و برادران می‌توانند با تلاش و جدی گرفتن حفظ قرآن علاوه بر بهره معنوی از مدارک علمی این آزمون‌ها هم استفاده کنند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: این آزمون به صورت کتبی برای حافظان قرآن در مرحله اول برگزار شد که در صورت قبولی به مرحله دوم و آزمون شفاهی راه یافته و مواردی از قبیل تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که پس از اعلام نتایج و قبولی در دو مرحله، مدرک حفظ قرآن با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار