کد خبر: ۲۸۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل؛

روابط عمومی پویا، متعهد و کاردان ضامن پیشرفت همه جانبه سازمان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روابط عمومی پویا، متعهد و کاردان ضامن پیشرفت همه جانبه سازمان است.
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل، با گرامی داشت روز ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در سخنانی گفت: راه مهم و اساسی توسعه و خودکفایی اطلاع‌رسانی است. ساختار روابط عمومی این قدرت را دارد که به نحو علمی و با تکنیک های مختلف، مفهوم توسعه را تبیین کند و افکار عمومی را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند.

وی به راهکارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصه های مختلف جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: آموزش ابزار اولیه برای توسعه نقش روابط عمومی است، جذب نیروهای کارآمد و متخصص، اعتماد به روابط‌عمومی، اعطای اختیارات لا‌زم به روابط‌عمومی، بازیگر کردن روابط‌عمومی‌در عرصه‌های مختلف، اجازه حضور روابط‌عمومی‌ در جلسات و شوراهای سیاست گذاری و تصمیم‌گیری از جمله ابزارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصه های مختلف جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در راهکار های یاد شده، ابزار‌هایی چون بودجه، امکانات، تجهیزات باید به روابط‌عمومی ها داده شود که با استفاده از ابزارهای اشاره شده می‌توان شاهد بوجود آمدن روابط‌عمومی‌های موفق ایرانی در سطح بین الملل بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده نقش روابط عمومی ها در مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ رسانه ای را مهم ارزیابی کرده و خاطر نشان ساخت: اصولا در تهاجم فرهنگی،اعتقادات و باورهای مردم را نشانه می‌گیرند و به همین دلیل این نوع تهاجم در بین انواع تهاجمات نظامی، سیاسی، اقتصادی نقش اساسی را بازی می‌کنند، یعنی ملتی که استقلال فرهنگی نداشته باشد به طور یقین در همه زمینه‌هایش نیز مستقل نخواهد بود.

ملت آگاه و بصیر همواره پیروز میدان تهاجم فرهنگی است

وی افزود: یقینا مقدمه تهاجم نظامی بر منطقه‌ای، تهاجم فرهنگی علیه آن منطقه است، و تنها مردمانی از چنین تهاجماتی پیروز از میدان بدر خواهند آمد که شناخت کاملی از فرهنگ، آداب و رسوم منطقه‌ای و کشوری و شهری خود داشته باشد. البته مبارزه با تهاجم فرهنگی به معنای مبارزه با پیشرفت نیست بلکه به معنای دریافت پیشرفت به صورت غربال شده است، نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی روابط عمومی می تواند کارکرد مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان به گسترش فعالیت شبکه های اجتماعی در جهان و نقش آنان در شکل گیری افکارعمومی و ورود روابط عمومی ها به این عرصه اشاره کرد و افزود: بنده در نام­گذاری شبکه های اجتماعی از عبارت "شکل­ گیری افکارعمومی با یک کلیک" استفاده می­ کنم و معتقدم گسترش ارتباط موثر ادارات با مردم در شبکه­ های اجتماعی به سادگی امکان ­پذیر است. بنابراین روابط عمومی ها چاره ای جز این ندارند که از شبکه های اجتماعی هم متناسب با برنامه های خود به میزان قابل توجهی بهره برداری کنند.

روابط عمومی حرفه ای باید به روز و کارآمد باشد

حجت‌الاسلام جعفرزاده به نقش آموزش و به روزآمدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ارتباطات موثر درون سازمانی و برون سازمانی اشاره کرد و افزود: روابط عمومی حرفه ای باید به روز و کارآمد باشد. آموزش کلید توسعه روابط عمومی است. اگر بخواهیم با عملکرد روابط عمومی بر مخاطبان اثرگذار باشیم، باید با دانش روابط عمومی، تکنیک های ارتباط با رسانه ها، روابط عمومی الکترونیک، مخاطب شناسی و.... .آشنا باشیم. لذا آموزش روز آمد می تواند ما را به اهداف مان برساند.

وی در پایان به بیان نظر و دیدگاه خود در خصوص آینده روابط عمومی کشور پرداخت و گفت: به نظر من با توسعه فردی می توان به توسعه روابط عمومی هم رسید. اگر تک تک کارشناسان روابط عمومی توسعه پیدا کنند روابط عمومی هم توسعه می یابد. من به آینده خوشبینم و امید وارم به زودی شاهد تحولات ساختاری در این حوزه باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار