کد خبر: ۹۷۴۷
حجت الاسلام احمدی؛

محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

دوره تربیت مربی مشاور خانواده با حضور فعالین فرهنگی ، طلاب و فعالین تربیتی به همت گروه جهادی شهید شاطری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود .
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت،حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این دوره آموزشی گفت : در گفتمان انقلاب اسلامی و در نظریه مقاومت امام خمینی (ره ) دیدگاه ایشان این است که محلات ما محلات مقاومی باشد و در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در محلات پایگاههای مقاومت شکل گرفت و دلیل شکل گیری این پایگاهها مقام کردن محله در برابر مشکلات بود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت : این نظریه محله مقاوم رو در یمن و سوریه و محور مقاومت داریم و به جهت تلاشهای بی نظیر شهید سلیمانی در سپاه قدس محور مقاومت را شکل داد . ما همین تفکرات رو در دیدگاهها و سیره  مقام معظم رهبری به وضوح میبینیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاظر نشان کرد : برگزاری این دوره های آموزشی و حضور مربیان تربیتی ، برای ایجاد محله مقاوم لازم و ضروری است. محله مقاوم یعنی اعضای آن محله به یک ولاء ، جبهه و همبستگی اجتماعی برسند و برای حل مسائل و ارتقاء و پیشرفت محله کمک کنند .

این مقام مسئول تأکید کرد : هر جا مردم و اهالی محله این جبهه رو تشکیل دادند و با توجه به ظرفیت محلات توانستند مسائل محله را احصاء کنند و به حل مشکلات محلات پرداختند اینجا است که محله مقاوم شکل گرفته است . ما باید از ظرفیت خود اعضای محله برای حل مشکلات محله استفاده کرد . محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد  .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود :یکی از معضلات محلات ، مسائل مربوط به خانواده ها است و شما مربیان تربیتی  حلقه میانی اتصال مشکلات خانواده ها به ظرفیت های حاکیمتی مانند بهزیستی ، کمیته امداد ، سپاه و سایر ارگانها است.

حجت الاسلام احمدی ابراز داشت : ما باید استفاده از ظرفیت خانواده ها در محلات میتوانیم بسیاری از معضلات و مشکلات خانواده ها ، افراد محله رو برطرف کنیم و حضور مربیان  در این محلات کم برخوردار میتواند محلات مقاومی را تشکیل دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار