کد خبر: ۱۰۰۵۶
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

ظرفیت‌های بیشمار قرآنی در استان‌ها فعال شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری و هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم بر لزوم فعال کردن ظرفیت‌های بیشمار قرآنی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: فعال کردن بسیاری از این ظرفیت‌ها نیاز به رایزنی و ارتباط فعال میدانی دارد.
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

ظرفیت‌های بیشمار قرآنی در استان‌ها فعال شوندبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام  محمد حاج ابوالقاسم در نشست مدیران و کارشناسان قرآنی کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین اقدامی که در جمهوری اسلامی ایران باید شکل بگیرد و نسبت به آن جفا شده است، تعلیم و تعلم قرآن است. خداوند جلوه رحمانیت را تعلیم قرآن معرفی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حاکمیتی که رنگ و بوی خدا دارد باید در رأس کارهایش تعلیم قرآن باشد، ادامه داد: حقیقت انسان بدون تعلیم قرآن شکل نمی‌گیرد، تعلیم قرآن به‌عنوان کلام آسمانی و علوم الهی باعث می‌شود انسان مصداق خالق و اشرف مخلوقات شود. آنچه امروز بشر را رنج می‌دهد بحران هویت انسانی است. بحرانی که بشریت با آن مواجهه است به‌خاطر دوری از تعالیم انبیاست.

 حجت‌الاسلام حاج‌‌ابوالقاسم بیان کرد: اصلی‌ترین امور ما در جمهوری اسلامی بدون متولی است. منشور این نظام قرآن است، ما وزارت نماز می‌خواهیم؛ قرآن هم از این قبیل امور است و در واقع باید بگوییم اصلی‌ترین موضوع در فرهنگ اسلامی، قرآن است. اگرچه مقام معظم رهبری در گفتار و کردار اهمیت این مسئله را دائم گوشزد می‌کنند و تذکر می‌دهند، اما اصل و اساس آن‌گونه که باید مورد توجه نیست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی از معصوم که «بهترین شما کسی است که مشغول یادگیری و یا یاددادن قرآن باشد، ﺧَﯿﺮُﮐُﻢ ﻣَﻦ ﺗَﻌَﻠَّﻢَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥَ ﻭَ ﻋَﻠَّﻤَﻪ» است، ادامه داد: در حالی‌که برخی تلاش‌های بسیاری می‌کنند، اما باید بپذیریم به وظایف عمل نمی‌شود، سازمان دارالقرآن، در افق‌هایی ظاهر شده است که تاکنون در آنها نقشی نداشته است.

 عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید به انجام گفتمان‌سازی، گفت: در هر استانی اگر فعالیت‌های ورزشی را رصد کنیم امکاناتی که در اختیار ورزشکاران است قابل مقایسه با امکانات قرآنیان نیست و به دلیل این عقب ماندگی باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاج‌‌ابوالقاسم با تأکید بر ظرفیت‌های بی‌شمار قرآنی اظهار کرد: ما و شما به‌عنوان مسئول باید ظرفیت‌های موجود در کشور را فعال کنیم. به‌عنوان مسئول دارالقرآن‌های استان شاید کم‌ترین و کوچک‌ترین فعالیت، دایرکردن کلاس قرآن باشد. این ظرفیت‌ها در سازمان‌ها و ادارات بسیار است و تنها، رایزنی و ارتباط فعال میدانی می‌طلبد، زیرا مدیران دیگر دستگاه‌های غیرمرتبط ممکن است به قراردادن سرفصل‌های قرآنی در امور آموزشی خود علاقه‌مند باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار